توصیه های مهم بهداشتی برای بازگشایی مدارس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس اهمیت فاصله گذاری اجتماعی در کودکان و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا،افزود: دانش آموزان می توانند از عوامل اصلی گسترش بیماری کرونا ویروس در جامعه و منازل خود و انتقال آن به والدین و افراد سالمندی باشند که دارای بیماری های زمینه ای هستند که آنان را در معرض ابتلا به انواع پر عارضه بیماری کووید ۱۹ قرار می دهد.

وی با تاکید بر اینکه نحوه صحیح شست و شوی دست‌ها توسط والدین و معلمین به دانش آموزان آموزش داده شود، تصریح کرد: حضور دانش آموزان و معلمان دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت، آسم، بیماری های قلبی عروقی، سرطان تا اطلاع ثانوی در مدارس ممنوع است.

دلشاد تاکید کرد: هم والدین و هم دانش آموزان باید در سامانه www.salamat.gov.ir ثبت نام کرده و هر سه روز یکبار مجددا نرم افزار را تکمیل و بروز رسانی کنند، این اقدام در مورد معلمان و کارکنان مدارس نیز باید انجام شود .

وی همچنین تاکید کرد: مدارس باید قوانین شست و شوی مکرر دست‌ها با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول ضد عفونی کننده دست را برای کارکنان و دانش اموزان اعمال کنند.

دلشاد گفت: دانش آموزان لیوان کاغذی یکبار مصرف و دستمال بهه همراه داشته باشند و بهتر است در صورت استفاده از سرویس های ایاب و ذهاب عمومی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت امکان دانش آموزان گچ و ماژیک وایت برد شخصی به همراه داشته باشند و از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند و ترجیحا وسایل دانش آموزان در مدرسه بماند و دانش آموز باید تا حد امکان کمترین وسایل را بین خانه و مدرسه جابجا کند.

دلشاد یادآور شد: حتی الامکان روزانه لباس مدرسه دانش آموزان شست و شو شده و ترجیحا افراد با این لباس ها وارد منزل نشوند.

وی با تاکید بر حفظ فاصله حداقل یک تا دو متر بین افراد از هم در کلاس رعایت به دانش اموزان توصیه کرد: از مایعات و ترجیحا آب‌های معدنی که قبل از مصرف بطری آن شسته شده است، استفاده کنند.

وی یادآور شد: قبل از مصرف بسته های مواد غذایی و خوراکی، بسته ها ضد عفونی و یا به صورت بهداشتی شسته شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:بازگشایی مدارس از هفته آینده