نام طوطی در فهرست نهایی جایزه بهترین ناشر کودک و نوجوان بلونیا قرار گرفت

نام طوطی در فهرست نهایی جایزه بهترین ناشر کودک و نوجوان بلونیا قرار گرفت

نام طوطی

کتاب‌های طوطی از کشور ایران در فهرست ناشران کودک برگزیده نمایشگاه کتاب بلونیا قرار گرفت و برای دریافت جایزه‌ بهترین ناشر کودک سال ۲۰۲۰ در قاره آسیا با ناشرانی از چین، ژاپن و کره جنوبی رقابت خواهد کرد.

نام طوطی در فهرست نهایی جایزه بهترین ناشر کودک و نوجوان بلونیا قرار گرفت ، برای اولین بار است که ناشری از ایران به فهرست نهایی دریافت جایزه معتبر بهترین ناشر کودک و نوجوان بلونیا راه می‌یابد که به ناشران حرفه‌ای و خلاق کودک اهدا می‌شود. این انتشارات امیدوار است؛ طوطی به عنوان تنها ناشر ایرانی این فهرست، در این روزگار سخت بتواند نماینده شایسته‌ای از قاره‌ی آسیا برای معرفی ادبیات غنی کودک و نوجوان ایران باشد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، اهدای جایزه بهترین ناشر کودک و نوجوان سال در فهرست برنامه‌های این رویداد قرار گرفت و اهدای این جایزه فرصتی فوق‌العاده برای معرفی ناشران پیشرویی است که در طول سال محتوایی خلاقانه و نو برای کتاب‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

این جایزه به همت نمایشگاه کتاب کودک بلونیا و انجمن ناشران ایتالیا با همراهی انجمن بین‌المللی ناشران، به شش ناشر برگزیده از آفریقا، آمریکای جنوبی و مرکزی، آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و اقیانوسیه اهدا می‌شود که دارای ایده‌ها و اندیشه‌هایی روشن و حرفه‌ای هستند. ناشران و مؤسسات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا، برندگان نهایی جایزه را از میان نامزد‌های اعلام‌شده انتخاب می‌کنند.

هر سال اسامی برندگان در آیین افتتاحیه نمایشگاه بلونیا اعلام می‌شود و کتاب‌های برگزیده ناشران منتخب در کاتالوگ، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی خواهند شد. اما امسال رأی‌گیری این رویداد به صورت برخط انجام و نتایج روز ۱۵ اردیبهشت (۴ مِی ۲۰۲۰) اعلام خواهد شد.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

کنگره بین المللی ادبیات کودکان و نوجوانان به تعویق افتاد

برگزیدگان جشنواره خاطره‌نویسی «در خانه بمانیم» تجلیل می‌شوند

مهرواره شعر، داستان و تصویرگری طنز را با عنوان نقل سپید خنده