المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی

المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی برگزار می شود

 

المپیاد ملی کدنویسی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری المپیاد ملی کدنویسی کودکان و نوجوانان خبر داد.

عیسی منصوری افزود: با توجه به نیاز روزافزون کشور به توسعه کسب و کارهای دیجیتال و پیشرفت هایی که تاکنون در این حوزه انجام شده و همچنین با توجه به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر توسعه زیرساخت های دیجیتال کشور در این ایام خانه نشینی و نیاز اقتصاد دانش بنیان آینده ایران به تولید محتوای دیجیتال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، المپیاد ملی کدنویسی کودکان و نوجوانان را با همکاری برخی سازمان ها و وزارت خانه ها برگزار می کند.
وی افزود: اساس توسعه کسب وکار در هر کشوری متکی به پرورش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان آن کشور است. فرایندهای جهانی و مطالعات بین المللی نشان می دهد تمرکز کسب و کارهای آینده جهان در محورهایی همچون داده کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم افزارهای تخصصی استوار است. بنابراین برای توسعه اشتغال و دستیابی به اهداف کلان کشور، باید مسیر آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان با کدنویسی و فضای مجازی را هموار کنیم. آموزش کدنویسی کودکان و نوجوانان، می تواند انقلابی در حوزه تولید محتوای دیجیتال و کارآفرینی آینده کشور باشد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، اضافه کرد: در طرح ملی دارکوب در نظر است با همکاری دستگاه های مختلف طرح ملی آموزش کدنویسی کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی در بین کودکان و نوجوانان و تمرکز بر توسعه کارآفرینی دیجیتال برگزار شود.
وی ادامه داد : در این طرح قرار است کودکان و نوجوانان ایرانی با مبانی خلاقیت، ایده پردازی، الگوریتم، و کدنویسی آشنا شده و تولیدات خود را در قالب المپیاد ملی کدنویسی و تولید محتوای دیجیتال دانش آموزی .

 

منبع:ایسنا

مرتبط:

بازی‌های ویدئویی درجایگاه رسانه ابزارنوین ارتباطی

ویدیوت وبسایت ساخت انیمیشن دو بعدی و موشن گرافیک

مدیریت فضای مجازی در ایام کرونایی با ۱۰ راهکار