پرورش خلاقیت در کودکان با ساختن کاردستی

پرورش خلاقیت در کودکان نقش مهمی در آینده آنها خواهد داشت، کودکان خلاق راه حل های جدید برای مشکلات پیش رو پیدا می کنند و در زندگی احساس موفقیت می کنند.درست کردن کار دستی یکی از راه های افزایش آن است.

 

 

تقویت خلاقیت درکودکان با درست کردن کاردستی

یکی از بهترین راه های پرورش کودکان خلاق در رده سنی مهد کودک، پیش دبستانی یا برای دانش آموزان ابتدایی و دبستانی درست کردن کاردستی است.درست کردن کاردستی، ضمن تقویت مهارت دستان کودک، به پرورش خلاقیت در کودکان کمک می کند.

خلاقیت در کودکان

افزایش خلاقیت در کودکان با درست کردن کار دستی

خلاقیت، نوآوری است؛ یعنی فرد بتواند افکار و اندیشه ها را با هم ترکیب کند و مفهومی نو خلق کند. تعاریف متفاوتی در مورد آن وجود دارد اما عمده این تعاریف معتقدند که خلاقیت به تولید چیزی می انجامد که اصیل و ارزشمند و نو است. منتهی خلاقیت مجموعه به کارگیری چند قوه است؛ هوش، پشتکار و توانایی تفکر متفاوت، مجموعا به خلاقیتهایی می انجامد. کودکان معمولا همه اینها را در کنار هم دارند اما در مسیر خلاقیتشان ممکن است با موانعی روبه رو شوند که خیلی زود قوه خلاق شان ضعیف شود.

اغلب ما دوست داریم آدم های خلاقی باشیم. وقتی پدر و مادر می شویم هم دلمان می خواهد فرزندان خلاقی تربیت کنیم، عصر حاضر هم چیزی جز این از ما نمی خواهد. ابزاری به نام خلاقیت که نگذارد کودکمان از قافله پرشتاب تکنولوژی عقب بمانند.

درست کردن کار دستی باعث خلاقیتها در کودکان می شود

بهترین کار این است که برگ ها را به خانه بیاورید، یک سفره رویِ میز پهن کنید و به خلقِ یک اثرِ هنری بپردازید. این کار برایِ تقویت خلاقیتهای کودکان بسیار مفید است و دیدنِ آثارِ خلاقانه آن ها برایِ شما بسیار هیجان انگیز خواهد بود. فقط به آن ها کمی چسب بدهید و سپس ببینید که چه چیزی اتفاق می افتد.

پرورش خلاقیت در کودکان با ساختن کاردستیپرورش خلاقیت در کودکان با ساختن کاردستی

 

پرورش خلاقیت در کودکان با ساختن کاردستی

مرتبط:

۱۵ راه پرورش خلاقیت کودک

راهکارهایی برای شکوفا کردن خلاقیت کودکان