صعود سنگنوردان نوجوان ایران به فینال مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا

سنگ‌نوردان نوجوان ایران موفق شدند بعد از رقابت با حریفانشان به فینال ماده لید و بولدر مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا برسند.

نمایندگان ایران موفق شدند صعود خود را به فینال ماده لید و بولدر مسابقات سنگنوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا مسجل کنند. محیا دارابیان و راحیل رمضانی به ترتیب به فینال لید و بولدر مسابقات سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا رسیدند و برای کسب مدال با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

در این‌مسابقات راحیل رمضانی با رتبه ۱ به فینال ماده بولدر و با رتبه ۳ به فینال ماده لید راه یافت.

همچنین مهیا دارابیان با رتبه ٫۱ مشترک با سنگ‌نورد ژاپنی راهی فینال ماده لید نوجوانان شد.

در ادامه این رقابت‌ها، علی‌رضا پیله فروشان، غزل غیاثی و آیناز محمدی  مسابقه خواهند داشت.

 

همچنین پنج‌شنبه و در جریان این مسابقات که در بنگلور هند در جریان است محیا دارابیان سنگنورد ایرانی موفق به کسب مدال طلای این مسابقات در ماده بولدرینگ شد.

 

 معرفی ورزش سنگنوردی:

سنگ‌نوردی یا صخره‌نوردی گونه‌ای فعالیت است که فرد با استفاده از طناب و ابزار فنی ویژه به بالا و پایین رفتن یا حرکت افقی بر روی صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد.

رشته‌های سنگ‌نوردی:

دیواره‌نوردی

به گونه‌ای از ورزش سنگ‌نوردی گفته می‌شود که در آن صعود بیش از یک طول طناب (یک طول طناب معمولاً ۵۰ متر است) است. دیواره‌نوردی خود دارای انواع گوناگونی مانند صعود مصنوعی و صعود طبیعی (یا کلاسیک) است. این سبک‌ها از دید نوع حمایت‌های میانی و میزان اتکای صعودکننده به ابزارها یا توان بدنی خود از هم جدا می‌شوند. پارک ملی یوسیمیتی یکی از پرآوازه‌ترین مکان‌های دیواره‌نوردی است.

سنگ‌نوردی سالنی

سنگ‌نوردی سالنی (که نام رسمی آن صعودهای ورزشی است) در ابتدا تلاشی برای شبیه‌سازی سنگ‌نوردی اسپورت در طبیعت بود که به تدریج به رشتهٔ ورزشی مستقلی تبدیل شد. دیواره‌های سنگ‌نوردی سالنی از جنس فایبرگلاس یا چوب هستند. گیره‌های مصنوعی به وسیلهٔ پیچ و مهره روی این دیواره‌ها نصب می‌شوند. این رشته هم‌اکنون زیر نظر فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی فعالیت می‌کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دختر مهابادی قهرمان مسابقات ترامپولین کشور شد

برگزاری مسابقات تنیس نوجوانان قهرمانی کشور