اصل نظارت نباید در بازگشایی مدارس نادیده گرفته شود

یک کارشناس سلامت روان در خراسان‌ جنوبی گفت: بازگشایی به دور از نظارت‌ها در مدارس تنها افزایش موارد شیوع کرونا را دربرخواهد داشت.

مهشید چوبداری در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: یک نکته بسیار مهم این است که اگر قرار باشد مدارس ما طبق روال سال گذشته به صورت ترکیبی آموزش آنلاین و حضوری فعالیت کنند، باید به هر حال مدیریت باید به نحوی باشد که فرزندان ما آسیب نبینند.

وی افزود: توصیه اکید داریم که اگر قرار است مدارس آموزش حضوری داشته باشند، پس از واکسیناسیون، فاصله ۱.۵ متر تا ۲ متر اجبارا باید رعایت شود و ماسک حتما باید داشته باشند.

این کارشناس سلامت روان بیان کرد: در مورد کودکانی که کوچکتر هستند توصیه می‌کنیم به اولیا مدرسه و معلمان که حتما برای آنان پروتکل‌ها را تشریح کنند؛ به این صورت که تاکید کنند کودکان قبل از صرف تغذیه دستانشان را بشویند و ضدعفونی کنند؛ میزی که قرار اسن تغذیه شان را مصرف کنند را حتما ضدعفونی کنند.

چوبداری ادامه داد: همچنین آموزش داده شود ارتباط نزدیک و در آغوش گرفتن دوستانشان برای آنان ضرر دارد چراکه این در آغوش کشیدن‌ها در سنین کوچکتر بیشتر مشهود است، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما در مدارس ناظر بهداشتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: یک نفر از دانش‌آموزان کلاس لازم است با نظارت اولیای مدرسه مسئولیت را قبول کند و به دوستان خود تذکر دهد؛ فراموش نکنیم هنوز بیماری کرونا در جامعه نفس می‌کشد پس باید صفر تا ۱۰۰ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و بازشگایی مدارس به معنای پایان این رعایت‌ها نیست.

منبع: ایسنا

مرتبط:

باید و نبایدهای تزریق واکسن کرونا برای سنین زیر ۱۸ سال