تولید داروی HIV با طعم توت فرنگی برای کودکان

هر سال حدود ۸۰ هزار کودک در سراسر جهان به علت ابتلا به HIV فوت می‌کنند که عدم امکان انتقال دارو‌های مناسب به بدن آنها یکی از دلایل فوت عنوان شده که اکنون راه حل جدیدی برای این مشکل پیدا شده است.

كودكاني كه مبتلا به عفونت HIV مي باشند اغلب اوقات در طول دوران جنيني و يا در هنگام تولد دچار اين بيماري شده و در حقيقت مادر٬ بيماري خود را به كودك انتقال ميدهد.

بيشتر كودكاني كه مبتلا به عفونت HIV مي باشند، در بدو تولد طبيعي به نظر مي آيند محققان مركز كنترل بيماريها، ۳ الگوي كلي را براي اين بيماري در كودكان ارائه داده اند.

۱) نسبت ۱/۴ كودكان مبتلا به عفونت HIV در ۱٫۵ (يک و نيم) سالگي دچار علايم بيماري مي شوند و رشد بيماري در اين كودكان نسبتا سريع مي باشند.

۲) دومين گروه كودكاني هستند كه داراي دوره هاي تهاجمي از ايدز مي باشند. اين كودكان داراي علايم گذرا و خفيفي از بيماري بوده و تا سن ۳ تا ۵ سالگی زنده مي مانند؛ ولي در كل نيمي از كودكاني كه مبتلا به عفونت HIV مي باشند تا قبل از سن ۳ سالگي فوت می کنند.

۳) گروه سوم كودكاني هستند كه تا سنين آغاز نوجواني زنده خواهند ماند. بنابر دلايل ناشناخته دوره هاي بيماري در اين افراد خفيف تر مي باشد و به همين دليل بيماري اين كودكان تا قبل از سنين ۹ تا ۱۱ سالگي تشخيص داده نمي شود.

 

بلعیدن قرص و کپسول و خوردن شربت های بدمزه برای کودکان مبتلا به ایدز کار ساده ای نیست و لذا محققان داروی جدیدی را برای مقابله با ویروس اچ آی وی تولید کرده‌اند که مزه بهتری دارد و کودکان آن را با رضایت مصرف می کنند.

این داروی جدید که Quadrimune نام دارد، توسط یک شرکت هندی به نام Cipla تولید شده و به علت بهره‌مندی از طمع توت فرنگی برای کودکان جذاب تر بوده و می توان انتظار داشت تا توسط آنها با اشتیاق مصرف شود.

داروی یادشده در قالب کپسول عرضه می شود و البته می توان محتوای آن را با دیگر انواع اغذیه و نوشیدنی‌ها ترکیب کرد و برای مصرف به کودکان داد. این دارو فعلا در حال دریافت تاییدیه‌های پزشکی است.

کپسول یادشده نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و در محیط های گرم و بدون برق که در آنها یخچال در دسترس نیست قابل نگهداری است. هزینه تولید هر یک از این کپسول ها کمتر از یک دلار بوده و لذا خرید آنها برای افراد کم درآمد نیز ممکن خواهد بود.

منبع:فارس

مرتبط:

بیماری پنجم چیست؟

بیماری منکس موجب مرگ کودکان زیر یک سال می‌شود