آمار جدید نگران کننده در مورد کودکان

آمار جدید نگران کننده در مورد کودکان

آمارنتایج یک بررسی جدید نشان داد، کودکان دبستانی تا سن ۱۱ سالگی هر روز کمتر ورزش می‌کنند و فعالیت بدنی آنها کاهش قابل توجهی دارد.

این آمار کودکان دبستانی تا سن ۱۱ سالگی را نشان می دهد که هر روز کمتر ورزش می‌کنند.

 

آمار

محققان این پژوهش از دانشگاه بریستول با ارائه آمار این مطلب گزارش کردند: ورزش و فعالیت بدنی میزان کودکان ۵ و ۶ ساله کاهش یافته و این روند در میان کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله بسیار پررنگ‌تر است.

این نشانگر این است که خانواده ها هیچ برنامه ای برای آماده سازی کودکان خود در ضمینه رشد بدنی و اجتماعی آنها ندارند

کارشناسان پیشرو اکنون خواستار انجام کارهای بیشتری برای اطمینان از فعال بودن جوانان با نزدیک شدن به سالهای نوجوانی خود هستند.

علاوه بر این، انجمن قلب انگلیس نیز از سلامت بدنی به ویژه قلب این کودکان در آینده نگران است و تأکید می‌کند، کوتاهی در ورزش منجر به تبعات متعددی می‌شود که در بزرگسالی به سلامت زندگی افراد آسیب می‌زند.

این تحقیق که توسط کارشناسان دانشگاه بریستول انجام شد، رفتار بیش از ۲ هزار کودک از ۵۷ مدرسه را تحت نظر داشت.

داده های رسمی نشان می دهد که ۱۰ درصد از کودکان چهار و پنج ساله در انگلیس چاق هستند و این رقم برای کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله دست کم دو برابر است.

یکی از اصلی‌ترین گام‌ها برای رسیدن و نگه داشتن وزن مناسب در کودکان، انجام فعالیت‌های فیزیکی است. این کار کالری مصرف کرده، استخوان‌ها و عضلات را تقویت کرده و به کودک شما کمک می‌کند تا به هنگام شب بتواند به‌خوبی خوابیده و در طول روز هشیاری کامل داشته باشد.

عادت‌های خوبی که در دوره‌ی کودکی ایجاد شده‌اند به نوجوانان کمک می‌کنند تا با وجود تغییرات هورمونی، رشد سریع و تاثیرات اجتماعی که معمولاً سبب پرخوری می‌شوند، باز هم وزن مناسب خود را حفظ کنند. همچنین، کودکان فعال احتمالاً در آینده به بزرگسالانی با تناسب‌اندام تبدیل می‌شوند.

  • زمان مشاهده‌ی تلویزیون و استفاده از کامپیوتر را محدود کنید. مدت‌زمان استفاده از فضای مجازی مثل مشاهده‌ی تلویزیون، استفاده از کامپیوتر، موبایل و تبلت را در روز به یک ساعت محدود کنید.
  • به فعالیت‌های فیزیکی اهمیت بدهید. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز را تا حد متوسط یا شدید از نظر فیزیکی فعالیت کنند. فعالیت‌های آزاد بازی گونه مانند گرگم به هوا و طناب زدن می‌توانند فعالیت‌های مناسبی برای مصرف کالری و بهبود وضعیت تناسب‌اندام باشند.
  • فعالیت‌هایی که کودک شما به آن‌ها علاقه دارد را پیدا کنید. برای مثال اگر کودک شما ذوق هنری دارد، می‌توانید او را به یک گردش در طبیعت ببرید تا سنگ و برگ جمع کرده و یک کاردستی با آن‌ها درست کند.

منبع: اقتصاد نیوز

مرتبط:

اختلال عملکرد کبد مادر باردار و چاقی کودک

ویتامین‌‌ A ،ویتامین کلیدی رشد بچه ها

برای چاقی کودکان چه کنیم؟