نقاشی و مجسمه کودک و نوجوان البرز

 

رقابت ۷۰۷ اثر در چهارمین سالانه نقاشی و مجسمه کودک و نوجوان البرز/ ضعف اقتصاد هنر پاشنه آشیل هنرهای تجسمی البرز است

 

نقاشی و مجسمه کودک و نوجوانان

نقاشی و مجسمه کودک و نوجوان؛ زها فاطمی گفت: چهارمین سالانه نقاشی کودک و نوجوان استان البرز با سه موضوع ” محیط زیست”، خانه من” و “داستان های شاهنامه ” همزمان با دهه فجر همراه با آثار مجسمه های کوچک کار این گروه سنی برگزار شد.

مسئول برگزاری چهارمین سالانه نقاشی کودک و نوجوان در البرز در گفتگو با ” گفت: چهارمین سالانه نقاشی کودک و نوجوان استان البرز  با سه موضوع ” محیط زیست”، خانه من” و “داستان های شاهنامه ” همزمان با دهه فجر همراه با آثار مجسمه های کوچک کار این گروه سنی در سالن سیروس قائم مقامی اداره کل ارشاد استان برگزار شد.

زهرا فاطمی به مهترین هدف نمایشگاه اشاره کرد و افزود: هدف برقراری ارتباط با گروه بزرگتری از کودکان و نوجوانان بود حتی کسانی که حس خود را به جای رنگ در فرم دادن به خمیر بیان می کردند.

وی ادامه داد: در این سالانه با توجه به ظرفیت محدودی که برای نمایش آثار در اختیار داشتیم ،متاسفانه مجبور به انتخاب شدیم.این در حالی بود که بقدری آثار خوب و خلاق و با تکنیک های متنوع به دستمان رسید که دوست داشتیم تمام این آثار به نمایشگاه راه پیدا کنند.

این مسئول تصریح کرد: اما در نهایت از ۷۰۷ اثر که به دستمان رسید ۱۵۳اثر را گلچین کردیم .این آثار از ۳۴۸کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال شده بود که آثار هم از لحاظ کیفیت و تعداد بسیار عالی بودند.

فاطمی گفت: تعداد و آمار دقیقی از هنرمندان نقاش کودک و نوجوان ندارم .اما با توجه به تعداد آثاری که از البرز داشتیم در مقایسه با سال های قبل ،میتوان گفت هر روز تعداد این هنرمندان کوچک در استان البرز رو به پیشرفت است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در انجمن هنرهای تجسمی استان البرز ،اعضای زیادی داریم که در حوزه ی هنر کودک و نوجوان فعال هستند ،خوشبختانه علاقه ی این عزیزان برای کسب علم لازم و به روز کردن اطلاعات و تکنیک (چه رفتار با کودکان و چه هنر )بسیار زیاد است و کلاس هایی که برای تربیت مربی هنر وجود دارند این زمینه را آماده کرده تا با کمترین خطای ممکن در این حوزه فعالیت کنند.

این مسول به اهداف بلند مدت سالانه اشاره کرد و گفت: در درجه ی اول توجه به کودکان و نوجوانان و استعدادشان در هنر و در مرحله ی بعد ایجاد محیطی پر از انرژی ناب و خالص کودکان که اضافه بر خودشان ،می تواند در روحیه بزرگسالان هم نتیجه عالی داشته باشد.این مسئله از نگاه کردن به افراد هنگام ورود و خروج از نمایشگاه به من ثابت شده است و امکان ندارد لبخند و حال خوبی که در صورت بازدید کنندگان هست را ندید.

فاطمی تصریح کرد: امروز علاقه ی خانواده ها به حوزه ی نقاشی (هنر) کودکانشان خیلی بالاست .اما هزینه بر بودن این مسئله متاسفانه در بعضی قشر ها این علاقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شركت اتي مهر ( رنگ وستا ) براي سومين سال اسپانسر چهارمين سالانه نقاشي كودك و نوجوان و مجسمه هاي كوچك استان البرز بودند، افزود: متاسفانه اقتصاد هنر در البرز به ویزه آثار تجسمی بیداد می کند ولی آثار هنرمندان تجسمی استان در تمامی گروه های سنی اینقدر با کیفت است که می تواند با ورود مسئولین به این حوزه، اقتصاد استان را به پویایی برساند.

این مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: از تمامی اعضای کمیته ی کودک و نوجوان انجمن هنرهای تجسمی استان البرز: لیلا جلیلوند،شهرزاد مرادعلیان،پریوش زرین فرد،سمیه زمانی،لیلا علیپور گنجی،مستانه فاطمی،زاهده مهدوی نیا و همراهان همیشگی ما :استاد عطابکی (ریاست انجمن هنرهای تجسمی استان البرز)،استاد مومن (رییس کمیته اجرایی انجمن)و لیلا بیگی (عضو هیئت مدیره انجمن)، که این سالانه با تلاش ها و انرژی این عزیزان به ثمر رسیده، تشکر می کنم.

نخستین رویداد تولید انیمیشن در حال برگزاری است

منبع: تیتریک

مرتبط:

حضور کانون در بازار بین‌المللی فیلم کلرمون فران فرانسه

نخستین رویداد تولید انیمیشن در حال برگزاری است

اجرای دو نمایش تازه در تالار ‘هنر’