سمپوزوم آرمان‌شهر کودکان برگزار می‌شود

دبیر نشریه آرمان‌شهر کودکان گفت: دومین سمپوزوم بین‌المللی آرمان‌شهر کودکان با رویکرد تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک در آبان‌ماه ۱۴۰۱ در شهر تهران برگزار می‌شود.

سیدکاظم سیدمراد با اشاره به اهداف و دستاوردهای برگزاری این سمپوزیوم بیان کرد: سمپوزیوم آرمان‌شهر کودکان با اهداف بررسی طرح‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی، افزایش دانش علمی و فنی به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان، ارزیابی و ظرفیت‌سازی پروژه‌ها با رویکرد بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، و تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک برگزار می‌شود.

او گفت: سمپوزیوم بین‌المللی که در هر سال‌یک‌بار برگزار می‌شود، فرصتی کلیدی برای متخصصان کودکان، برنامه‌ریزان شهری، مددکاران اجتماعی، دانشگاهیان، طراحان و سیاست‌گذاران برای به اشتراک گذاشتن دانش، عملکرد خوب و یافته‌های پژوهشی از رشته‌های مختلف است که برای هدف مشترک مهم هستند. ایجاد شهرهای دوستدار کودک مهم‌ترین جنبه این سمپوزیوم است.

سیدمراد افزود: ما این کار را با ارائه بسترهای ارتباطی برای جوامع موردعلاقه (دانشگاهان، شاغلین، مقامات (محلی) و مبارزان حقوق کودکان) انجام می‌دهیم که در آن، آن‌ها می‌توانند تحقیقات خود را منتشر کنند و اقدامات خوبی را برای ایجاد شهرهای واقعاً دوستدار کودک توسعه دهند.

سیدمراد همچنین افزود: تریبونی برای بیان چالش‌ها و امکان همفکری برای ارائه راهکار مسائل کودکان می‌تواند نقشی تاثیرگذار و گره‌گشا برای فعالان این حوزه در تعامل با بخش دولتی و سیاست‌گذار فراهم آورد.

او با اشاره به بخش مقالات و مسابقه عکاسی ابراز کرد: دانشجویان سراسر کشور جهت ارسال مقالات و پایان‌نامه‌های خود و همچنین علاقه‌مندان شرکت در مسابقه عکاسی می‌توانند مطابق با آیین‌نامه‌های اجرایی آثار خود را در مهلت مقرر ارسال کنند.

رئیس سمپوزیوم بین‌المللی آرمان‌شهر کودکان ادامه داد: سمپوزیوم قصد دارد تا با بخش‌های گوناگون و متمایز خود بخش عمده‌ای از فعالان حوزه کودک را طی مدت برگزاری رویداد گردهم‌ آورد.

سیدمراد در پایان به تشریح محورهای سمپوزیوم پرداخت و گفت: چارچوب استراتژی طراحی و برنامه‌ریزی شهرهای دوستدار کودک، جایگاه و حقوق کودکان در شهرها و روستاها، ایمنی محیطی و اجتماعی کودکان و نوجوانان محورهای برگزاری این سمپوزیوم هستند.

آدرس سایت این سمپوزیوم Kids-us.ir است.

منبع: ایسنا