خانواده‌ها کودکان ۵ تا ۱۲ ساله را واکسینه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خانواده‌ها کودکان خود را در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در برابر بیماری کرونا واکسینه کنند.

جعفرزاده در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ درصد مبتلا به بیماری کرونا در سطح کشور و استان اردبیل را کودکان تشکیل می‌دهند که این وضعیت نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

وی ضرورت تزریق واکسن برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ ساله‌ها را در ۲ نوبت یادآور شد و تصریح کرد: بهترین راه مقابله با کرونا و سویه‌های مختلف آن تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که انتظار می‌رود خانواده‌ها در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ایام پایانی سال و شلوغ بودن بازار اشاره کرد و گفت: در این ایام پایانی سال بهتر است خانواده‌ها مراقب خود و کودکانشان باشند تا گرفتار سویه امیکرون نشده و حداقل از دورهمی‌ها و حضور در محل‌های پرتجمع جلوگیری کنند.

جعفرزاده تعداد بیماران بستری کرونایی را در استان رو به افزایش دانست و افزود: روز به روز تعداد بیماران بستری افزایش پیدا می‌کند به طوری که ما هم اکنون بیش از ۲۹۰ بیمار بستری داریم و روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد مراجعه عمدتا با سویه امیکرون را در مراکز بیمارستانی شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکید ما بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون در دز اول، دوم و سوم است که ۹۰ درصد پیشگیری در برابر سویه امیکرون را انجام می‌دهد.

جعفرزاده اضافه کرد: گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان می‌توانند برای دریافت کرونا به مراکز تجمیعی و مراکز بهداشتی مراجعه کرده و از واکسن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا به این سویه جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی استان آمادگی تزریق دز اول تا سوم واکسن برای گروه‌های سنی مختلف را دارند و سرعت انتشار ویروس امیکرون به حدی است که اگر واکسن تزریق نشود، امکان ابتلا، حتی بستری و فوتی نیز بالاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع امیکرون در گروه‌های سنی مختلف تاکید ما بر محدود بودن فعالیت مراکز تجمعی به ویژه مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مجموعه‌های عمومی است تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

خطر ابتلا به کووید از افراد واکسینه نشده چه میزان است؟