آغاز ثبت‌نام داوران نوجوان جشنواره فیلم کودک از فردا

مدیر اجرایی جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از برگزاری این جشنواره فیلم کودک در نیمۀ دوم مهرماه سال جاری، به‌صورت آنلاین_حضوری خبر داد و اعلام کرد که ثبت‌نام داوران نوجوان، از فردا آغاز خواهد شد.

ایمان حجتی، در مراسم گرامیداشت روز ملی سینما که عصر امروز (شنبه_۲۰ شهریورماه) در سالن سوره حوزه هنری اصفهان برگزار شد گفت: به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، هنرهای مختلف و به‌ویژه سینما، روزهای سختی را می‌گذرانند اما هنرمندان ثابت کرده‌اند که در شرایط گوناگون می‌توانند صنایع خلاق را پیش ببرند و سینما را زنده نگه‌دارند.

وی ادامه داد: جشنوارۀ بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، نخستین جشنواره‌ای بود که سال گذشته به خاطر تعهدی که به کودکان و نوجوانان داشتیم به‌صورت آنلاین برگزار شد.

حجتی تصریح کرد: سی و چهارمین دوره‌ی این جشنواره‌ی بین‌المللی نیز نیمه دوم مهرماه سال جاری به‌صورت ترکیبی آنلاین_حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان شعار سی و چهارمین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را «سینما، سرزمین خیال» اعلام کرد و گفت: سینما همواره یکی از منابع تشخیص فرصت‌ها و موقعیت‌ها بوده و ما در این روزهای کرونایی، بیش از هر زمان دیگری به پرواز خیال نیازمندیم.

وی یادآور شد: یکی از نقاط قوت دوره‌ی سی و سوم جشنواره، داوری آنلاین فیلم‌ها توسط کودکان و نوجوانان بود که امسال نیز تداوم خواهد داشت و مراحل ثبت‌نام آن نیز از فردا آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم در پرورش نسلی از فیلم‌سازان یاد کرد و گفت: امسال هم در المپیاد و هم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شاهد مشارکت خوبی بودیم.

پس از ایراد این سخنان، ویدئویی کوتاه به یاد مرحوم فرشته طائرپور فیلم‌نامه‌نویس و تهیه کننده سینما پخش و در ادامه، از وحید پاکزاد، یاسر احمدی، جمال احمدی، هادی کیانی، آرش لطیفی و احمدرضا نصری که سال گذشته با آثار هنری خود به نمایندگی از اصفهان در جشنواره‌ی سی و سوم حضور داشتند تقدیر شد.

گشایش نمایشگاهی از پوسترهای ادوار مختلف جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان در گالری نقش‌خانه سوره و اکران نسخه مرمت‌شدۀ فیلم «مربای شیرین» پایان‌بخش این مراسم بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان چه خبر ؟