درمان به موقع کودکان مبتلا به سرطان با راه‌اندازی واحد پزشکی هسته‌ای

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان از راه اندازی واحد پزشکی هسته‌ای با حمایت‌های هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبرداد و گفت: تهیه دستگاه اسپکت سی تی در این بیمارستان منجر به تشخیص و درمان به موقع کودکان مبتلا به سرطان، تشخیص عفونت‌ها و ضایعات استخوانی از بدو تولد تا سنین بالاتر می‌شود.

دکتر شروین رضایی بدو،  اظهار داشت: تشخیص به موقع سرطان نوزادان و کودکان، عفونت‌ها یا ضایعات استخوانی و … در مراحل اولیه از موارد بسیار حساسی بوده که ممکن است به روش‌های معمول تشخیص داده نشوند ولی با استفاده از دستگاه اسپکت سی تی امکان سریع تشخیص وجود داشته و این از مزایای دستگاه اسپکت سی تی است.

وی با بیان اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران کمک شایانی به تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ای مورد نیاز بیمارستان مرکز طبی کودکان کرده است، افزود: این تجهیزات شامل دستگاه‌های MRI، آنژیوگرافی، اسپکت سی تی، رادیولوژی، سونوگرافی تخصصی برای کودکان، ونتیلاتور و … است.

بدو یادآور شد: مرکز طبی تنها بیمارستانی است که MRI تخصصی کودکان را دارد و خوشبختانه طی قراردادی که با هیات امنای صرفه جویی ارزی منعقد کردیم ظرف چند ماه این دستگاه تحویل بیمارستان شد و افتتاح واحد MRI  به عنوان تنها MRI  تخصصی کودکان از زمان راه‌اندازی تاکنون به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمت است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: بنده از صمیم قلب از هیات امنای صرفه جویی ارزی قدردانی و تشکر می‌کنم چراکه اگر اقدامات هیات امنای صرفه جویی ارزی نبود در تشخیص و درمان کودکان به عنوان بیمارستان مرجع دچار مشکل می‌شدیم.

وی تصریح کرد: تامین دستگاه‌های تجهیزات پزشکی از سوی هیات امنا از جمله ونتیلاتور سرپایی برای کودکان، کمک شایانی در درمان بیماری‌های خاص داشته و حتی در صورت لزوم به صورت امانت به این کودکان می‌دهیم تا در منزل بتوانند از آنها استفاده کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان اضافه کرد: این بیمارستان ۳۵۰ تخت‌خوابی مخصوص کودکان است و قرار است مرکز طبی شماره ۲ کودکان نیز با ظرفیت ۲۵۰ تخت طی چندین ماه آینده به مرکز طبی ۱ ملحق شود لذا در مجموع ما ۶۰۰ تخت خواهیم داشت که تعداد زیادی از این تخت‌ها نیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تهیه شده است.

بدو عنوان کرد: در حال حاضر مرکز طبی کودکان شماره ۱ بیش از ۲۵ بخش فوق تخصصی، ۷ بخش  ICU  یا مراقبت‌های ویژه و ۱۶ اتاق عمل دارد. در این بیمارستان پیوند سلول‌های بنیادین، جراحی‌های پیچیده و تخصصی کودکان، جراحی قلب، مغز و اعصاب، اورولوژی کودکان و… به صورت تخصصی برای کودکان انجام می‌شود که به عبارتی می‌توان گفت ردپایی از کمک‌ها و حمایت‌های ارزنده هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در تمامی بخش‌های این بیمارستان وجود دارد.

گفتنی است، مرکز طبی ۲ به زودی افتتاح خواهد شد. بنابراین با تمهیدات در نظر گرفته شده یک دستگاه سی تی اسکن توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تحویل این بیمارستان شده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کشف نشانگرهای یک سرطان حاد دوره کودکی

گیاه‌هایی شگفت انگیز که سرطان را فراری می دهند!