افتتاح دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی لرستان

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی استان لرستان آغاز به کار کرد.

رضا نیازی در آیین گشایش دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی لرستان، اظهار کرد: این دبیرخانه با هدف هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیمای مرکز استان، آموزش و پرورش استان و کمیسیون فرهنگی شورای شهر خرم‌آباد به‌عنوان اعضای این دبیرخانه در راستای ایجاد نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر دستگاه‌های فرهنگی به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی گام خواهند برداشتند.

نیازی ادامه داد: ایجاد دبیرخانه در راستای طرح‌های در دست اجرای شهر خرم‌آباد در برنامه‌های اعلامی به دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح پایتخت کتاب نیز است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که از اهداف این دبیرخانه ایجاد زیرساخت‌های کلان مربوط به کتاب و کتابخوانی در استان است، افزود: توجه به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه نشین شهرها و استفاده از ظرفیت مساجد و دفاتر تسهیل‌گری جهت توسعه امر کتاب و کتابخوانی در این مناطق و برگزاری نمایشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور برخورداری همه اقشار مختلف جامعه از دیگر برنامه‌های ماست.

وی به تعامل بین بخشی بین دستگاه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: جهت انجام کارهای بزرگ در استان نیاز است دستگاه‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند و با ارائه طرح‌های منسجم و نگاه ویژه به کتاب و کتابخوانی بتوانیم قدمی در ارائه هرچه بهتر طرح‌ها در استان داشته باشیم و جایگاه و شاخص‌های فرهنگی در استان را بالاتر ببریم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

۱۰ نکته کوتاه برای آغاز کتاب خواندن

اتاقی از آن خود؛ کتابی که هر زنی باید بخواند

بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب که باید روی تلفن هوشمند خود نصب کنید