سینمای کودک یکی از حامیان اصیل خود را از دست داد

شورای مرکزی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان با ریاست پوران درخشنده ،متن پیامی را برای فرشته طائرپور منتشر کرد.

پیام تسلیت و همدردی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران به مناسبت پرواز نابهنگام فرشته طائرپور بدین شرح است:

«در میان بهت و اندوه جامعه فرهنگی و هنری کشور، سینمای کودک و نوجوان ایران یکی از شاخص ترین و استوارترین حامیان اصیل خود را از دست داد. آن هم در هنگامه و دورانی غریب که بیش از پیش به پشت گرمی و حمایت فرشته هایی دلسوز،آگاه و شجاعی چون او نیاز داشت. فرشته ای سرشار از محبت و عشق بی شائبه به کودکان این مرز و بوم و سنگ صبوری مهربان برای اهالی سینما. بانوی احترام برانگیز و زلال که سالیانی دراز نام و حضور موثر و با شکوهش همواره با سینمای کودک و نوجوان گره خورده بود.
فرشته طائرپور نویسنده ای توانا، مدیری آگاه، برنامه ریزی موفق و تهیه کننده ای خلاق و باسابقه بود که بعنوان یکی از اولین بانوان تهیه کننده در سینمای ایران، نقش بسزایی در شکل گیری،ثبات، تداوم و بالندگی سینمای کودک و نوجوان ایران داشت. و به رغم تهیه فیلم هایی موفق برای مخاطبین بزرگسال، همواره فیلم های کودک و نوجوان تهیه شده توسط او همچون گلنار، پاتال و آرزوهای کوچک،  مدرسه پیرمردها، در میان آثار به یادگار مانده از ایشان نمود بارزتری داشته و دارد.
مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید بابت جان باختن روزافزون و نابجای هموطنان بی گناه و در نتیجه فقدان سرمایه های ارزشمند انسانی مانند سرکار خانم فرشته طائرپور، گلایه مندی و خشم عمیق خود را متوجه مسئولان بی کفایت و نابلدی می‌داند که با گره زدن سلامتی و جان مردم با اهداف سیاسی و اغراض موهوم، فجایعی هولناک تحت پوشش همه گیری کرونا را برای مردم رقم زده اند.
هنرمندان و فیلمسازان گردآمده در مرکز توسعه سینمای کودکان و نوجوان، همگام و هم‌نوا با سایر هنرمندان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم، خود را در سوگ و اندوه درگذشت زنده یاد فرشته طائرپور شریک دانسته، پیگیری و پاسداشت دستاوردهای ارزشمند و گران‌سنگ این هنرمند فرهیخته در عرصه سینمای کودک ونوجوان را وظیفه خود می‌دانند. »

فرشته طائرپور به دلیل ابتلا به کرونا در ۶۹ سالگی درگذشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

نسخه مرمت شده آثار ماندگار سینمای کودک در اصفهان روی پرده می‌رود