«دوستی با محیط زیست» برای بچه‌ها

مجموعه کتاب‌های «دوستی با محیط زیست» نوشته طاهره شاه‌محمدی با تصویرگری ساناز کریمی در شش جلد منتشر شد.

 این مجموعه شامل «آب»، «زمین»، «بازیافت»، «گرمایش زمین»، «انرژی» و «کشاورزی ارگانیک» که از «ماجراهای ثمین و امین» است، هر یک در ۲۴ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۵۰۰ تومان برای گروه سنی «ب» و «ج» (مناسب ۵ تا ۸ساله‌ها) توسط نشر ذکر منتشر شده است.

در معرفی مجموعه کتاب‌های «دوستی با محیط زیست» که در پشت ‌جلد آن‌ها نیز آمده است، می‌خوانیم: «زمینی که در آن زندگی می‌کنیم متعلق به همه ماست اما اکنون زمین باارزش ما در خطر است. انسان‌های زیادی با ناآگاهی، در نابودی چرخه طبیعت گام برمی‌دارند! اکنون زمان مهم و حساسی است و ما باید تلاش کنیم همه انسان‌ها را آگاه کنیم؛ ما باید دست به دست هم دهیم و از زمین باارزش خود محافظت کنیم.

«ثمین» و «امین» خواهر و بردار کنجکاوی هستند که با دنبال کردن سوالات‌شان و همراهی پدر و مادر، سعی دارند ساده و سرگرم‌کننده اطلاعات کودکان را درباره محیط زیست و چگونگی حفظ و نگهداری آن افزایش دهند، تا کودکان خود راه درست را پیدا کنند.

این مجموعه شش‌جلدی با زبانی ساده اطلاعات مفیدی درباره چرخه آب، بازیافت، حفظ زمین و جلوگیری از گرم شدن آن، منابع انرژی و کشاورزی ارگانیک به کودکان بالای پنج سال می‌دهد.»

منبع:ایسنا

مرتبط:

یک فراخوان نمایشنامه‌نویسی درباره «کودک و محیط زیست»

چاپ یک‌ کتاب داستان محیط زیستی برای نوجوانان

۱۰ روش برای رفتار دوستانه‌تر فرزندان با محیط زیست