راه حل شمایی که فرزندتان جورابش را مدام در می آورد

برخی از کودکان و نوزادان مدام جورابشان را از پا در می آورند، والدین می توانند برای جلوگیری از خارج شدن جوراب کودک از این راهکارها استفاده کنند.

معمولا کودکان نمی توانند چیزهایی مثل جوراب، کلاه، لباس و هر چیز دیگری را از بدن خود خارج کنند و برای انجام این کار به کمک نیاز دارند. از طرفی والدین هم مدام به دنبال این هستند که پای کودک را تمیز و گرم نگه دارند.

جوراب کودک

کم کم که سن کودکان بالاتر می رود، چیزهای مهمی نسبت به محیط اطراف یاد می گیرند و نسبت به قبل اطلاعات بیشتری خواهند داشت. زمانی که سن کودک بسیار پایین است، باید دمای مناسب را برای بدن او تنظیم کنید زیرا گرمای بدن نوزاد زودتر از گرمای بدن یک انسان بالغ از بین می رود.

در این بین اهمیت یک جوراب مناسب و گرم بسیار بالا است اما ممکن است جوراب نوزاد شما مدام از پایش خارج شود. در چنین حالتی باید موارد عنوان شده در ادامه ی این بخش مد نظر داشته باشید.

داشتن انتخابی هوشمندانه

از آن جایی که ترفند های مختلفی برای انتخاب لباس و جوراب مناسب برای نوزاد و کودک کوچک شما وجود دارد، پس بسیار مهم است که موارد اساسی و پایه را بشناسید.

مطمئن شدن از این که جوراب سایز پای کودک است

معمولا کودکان در برابر لباس پوشیدن مقاومت می کنند اما اگر بتوانید یک جوراب راحت و اندازه را برای او پیدا کنید، کارتان راحت تر می شود. در شش ماه اول سایز پای کودک تقریباً ۴ است و در سال اول فقط دو سایز به آن اضافه می شود بنابراین می توانید به طور مداوم سایز پای او را اندازه بگیرید و یک جوراب اندازه و مناسب خریداری کنید. سایز مناسب جوراب می تواند از در آمدن آن جلوگیری کند و از طرفی نباید آن قدر تنگ باشد که پای کودک را اذیت کند.

مد نظر قرار دادن کیفیت جوراب

جوراب ها مانند لباس های مختلف کیفیت های متفاوتی دارند. حتماً باید جورابی را انتخاب کنید که مواد موجود در آن با کیفیت بالا ساخته شده باشند. که این گونه کودک در مدت زمان طولانی تری احساس راحتی خواهد داشت.

پوشیدن جوراب روی شلوار

اکثر کودکان از شلوار های کشی استفاده می کنند. اگر بتوانید سایز جوراب را به اندازه ای در نظر بگیرید که روی شلوار کشی بیاید، قطعاً هم شلوار و هم جوراب بهتر از همیشه در پای کودک می ایستد.

استفاده از جوراب شلواری

جوراب شلواری ها گزینه مناسبی برای کودک هستند و به راحتی از پای او خارج نمی شوند زیرا این جوراب ها تا بالای بدن کودک می آیند؛ مخصوصا در هوای سرد گزینه بسیار مناسبی برای کودکان می باشند.

کفش مناسب

گزینه های مختلفی برای کفش نوزاد وجود دارد که باعث نگهداری بهتر جوراب هم می شود. اگر کودکان کفش داشته باشند، درآوردن جوراب برای آن ها سخت تر می شود. پس می توانید برای بیرون از منزل کفش مناسبی در نظر بگیرید تا او مدام با در آوردن جوراب درگیری نداشته باشد. پس اهمیت پوشیدن کفش با سایز مناسب را فراموش نکنید.

محصولات نگهدارنده جوراب

انواع مختلفی از محصولات و انواع کش ها هستند که برای جلوگیری از درآمدن جوراب توسط نوزاد و کودک طراحی شده اند.

ایجاد حواس پرتی برای کودک

زمانی که سن کودک بالاتر می رود، دوست دارد که به همه چیز کار داشته باشد و در هر چیزی کنجکاو است. اگر احساس کردید که کودک شما مدام با جورابش بازی می کند و می خواهد آن را در بیاورد، احتمالاً به این دلیل است که سرگرمی ندارد. پس بهتر است با او بازی کنید و حواس او را از انجام این کار پرت کنید یا این که یک جوراب راحت تر برایش در نظر بگیرید.

فراموش نکنید که این مرحله گذرا است

مرحله مربوط به مشکلات پوشیدن جوراب به سرعت عبور می کند و فقط مدت زمان کمی را شامل می شود بنابراین بیش از حد خودتان را درگیر نکنید و سعی کنید دمای محیط منزل را به گونه ای تنظیم کنید که اگر حریف جوراب پوشیدن کودک نشدید، سلامت او را تضمین کرده باشید.