تکنیک های طلایی برای “صحبت کردن با دیگران”

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد در آن دچار مشکل هستند نوع صحبت با دیگران است، اما روش هایی هستند که به صحبت شما با دیگران کمک بسیاری می کند.

هنر گفتگو مهارت بسیار مهمی در زندگی است صحبت کردن در مواقع شما را معرفی می کند که شخصی مهم مربی کارمند دوست هستید ، بدون گفتگو شروع تجارت پیشرفت شغلی اجتماعی دشوار است ، قبل از اینکه گفت و گو کنید اشکالاتی را که می دانید رفع کنید البته همیشه شروع گفت و گو دشوارتر است.
صحبت با دیگران
با این رفتارها صحبت هایتان برای دیگران جذاب می شود :
شروع صحبت با دیگران و پیش بردن صحبت جذاب
سلام کردن بهترین راه شروع گفت و گو سلام و درود است نه تنها که بهترین راه شروع ارتباط است بلکه ایجاد حس مثبت در طرف مقابل می کند شروع گفت و گو با جملات مثبت باعث می شود گفت و گو ادامه دار باشد به یاد داشته باشید هر چه سلام و درود تان خاص تر باشد بهتر است.
کوتاه صحبت کردن
برای بعضی افراد کوتاه صحبت کردن انگار حرام است صحبت های کوتاه منجر به گفتگوهای عمیق تر میشود مثل ماشین که وقتی روشن می کنید سرعت پایین تری دارد و رفته رفته سرعت می گیرد از گفتگوی کوچک مثل نظرتان در مورد غذا و نوشیدنی مسائل جامعه آب و هوا شروع کنید اینها مسائلی است که درسایر افراد مشترک است بعد تدریجی وارد جزئیات شوید.
صحبت کردن با دیگران
زیاد سوال پرسیدن
اگر می خواهید از صحبت های کوچک به گفت و گو های واقعی برسید باید دنبال فرصتی برای تغییر موضوع باشید سعی نکنید که ناگهانی و بدون مقدمه موضوع را عوض و در مورد مسئله مهمی صحبت کنید سوال ها گفت و گو را راحت تر می کنند تا آن جا که می توانید به گفت و گو هایتان توجه کنید و سوال ها را در آن بگنجانید سوال های بالقوه را کنار بگذارید و تا آنجا که می توانید سوال های خاص را مطرح کنید خوب باشید.
روشن است اما غفلت نکنید سطح رفاقت شما بخش دیگر قوه درک رامی سازد در گفتگوهایتان لبخند زیبا و زبان بدن داشته باشید و انتقاد پذیر باشید سعی کنید با دستان بسته گفت و گو نکنید چون محدود کردن را نشان می دهید البته لازم به ذکر است که ارتباط چشمی از اهمیت خاصی برخودار است.
اجازه دهید طرف مقابل صحبت کند
یکی دیگر از نکات مهم این است که وقتی وارد گفت و گو میشوید و مدام خودتان در حال شرح مسائل و نظرات هستید طرف مقابل را خسته می کنید به جای این کار به حد ممکن روی صحبت های طرف مقابل هم تمرکز کنید اگر احساس کردید که طرف مقابل به صحبت هایتان گوش نمی کندو به پرسش های تان خوب پاسخ نمیدهد خسته شده است.
صحبت کردن با دیگران
گفت و گو را روشن نگه دارید
سعی کنید درحدممکن گفت و گو را سالم نگه دارید اگر در ابتدای صحبت سریع شروع به غرزدن در مورد کار یا مشکلات زندگی کنید افراد از صحبت کردن با شما روی برمی گرداند اما اگرجوک یا داستان خنده داری در اثنای صحبت بگویید تمایل بیشتری دارند تا اوقاتی را با شما بگذراند افراد جذب نقاط مثبت میشوند اگر دوست دارید گفت وگو شاد و لذت بخشی داشته باشید داستان و جوک های خنده دار را بخاطر بسپارید این نکاتی که در این بخش گفته شده قابل استفاده درهمه ی موقعیت ها است با اندکی تمرین دیگر مشکلی با شروع کردن گفت وگو نخواهید داشت.

مرتبط:

اتفاقات خوبی که بعداز صحبت کردن با خود در شما می افتد

زمان مناسب و نحوه صحیح صحبت کردن با نوجوانان

صحبت با والدین، معضلی برای جوانان!