عادات صبحگاهی که یکبار برای همیشه باید ترک کنید

با ترک کردن عادات اشتباه صبحگاهی برای همیشه و انجام کارهای درست صبحتان را پرانرژی و با نشاط شروع کنید.

عادت های قدیمی به سختی از بین می روند و به همین دلیل ما بعضی کارها را انجام می دهیم حتی بدون اینکه فکر کنیم چقدر مضر هستند – به خصوص عادات صبحگاهی که وقت زیادی نداریم . آیا شما هر روز یک فنجان قهوه می نوشید یا غلات خود را برای صبحانه به همراه دارید ؟ که شاید این بهترین راه برای شروع صبحتان نباشد .

عادات صبحگاهی

ما می خواهیم در این قسمت درباره ۸ مسئله صحبت کنیم که بسیاری از ما هر روز صبح انجام می دهیم و برایمان واقعاً مضر هستند . بعد از خواندن این مطلب ، یاد خواهید گرفت که چگونه عادات صبحگاهی بهتر از همیشه داشته باشیم .

۸ عادات صبحگاهی  که باید با آن ها خداحافظی کنیم ؛ یک بار و برای همیشه

۱٫ روزتان را با دوش گرفتن شروع نمی کنید :

هر روز با یک سری سوالات (کاری و غیره) مواجه می شویم. طبق گفته پزشکی، دوش صبحگاهی جستجو برای راه حل ها را برای ما آسان تر می کند زیرا به مغز کمک می کند فعال شود و از عوامل منحرف نشود . دوش گرفتن به مغز اجازه می دهد تا ایده های جدید و غیر معمولی بسازد و به همین دلیل است که هرگز نباید شانس حمام رفتن را وقتی بیدار می شوید از دست بدهید .

دوش آب سرد

۲٫ دوش داغ میگیرید :

معمولا آب داغ یک تاثیر آرامش بخش دارد اما دوش آب داغ صبح ها باعث می شود بخواهید به رختخواب برگردید. داشتن حمام سرد صبحگاهی چند مزیت دارد ، کمک می کند که احساس طراوت کنید و فعالیت مغز را تحریک می کند و باعث می شود سیستم ایمنی سخت تر کار کند .

آب سرد برخلاف آب داغ ، پوست را خشک نمی کند و طبق گفته دانشمندان ، افرادی که دوش آب سرد می گیرند به طور منظم ممکن است در حدود ۴ و نیم کیلوگرم در سال وزن کم کنند .

۳٫ چک کردن گوشی برای مدت طولانی :

رسانه های اجتماعی دلیل اصلی این هستند که بسیاری از مردم اول صبح وارد تلفن های خود می شوند و آن ها را چک می کنند .مدلی که ما روزمان را سپری می کنیم بستگی به این دارد که چگونه صبحمان را آغاز می کنیم .

به عبارت دیگر، وقتتان را برای بررسی زندگی دیگران و خواندن نظرات و عقاید آن ها هدر می دهید ، به جای این که این زمان را صرف خودتان کنید ! همین مساله برای چک کردن صندوق ورودی ایمیلتان نیز صادق است چون می تواند روز کاری شما را طولانی تر کند . بهتر است موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید ، زمانی را با افرادی که دوست دارید باشید و یا برای صبحانه ای خوش مزه و سالم وقت صرف کنید .

کودک و موبایل

۴٫ وقت خود را صرف لباس هایتان می کنید :

آیا تا به حال ساعاتی را در صبح سپری کرده اید که از خودتان بپرسید، ” باید چه لباسی بپوشم ؟” صبح ها آنقدر هرج و مرج وجود دارد که وقت همه شان را نداشته باشید ، بنابراین با جستجوی لباس شرایط را وخیم تر نکنید و برای ساده تر کردن انتخابتان، انواع لباس هایی که در کمد خود دارید را کم کنید .

استیو جابز شلوار جین و پیراهن سیاه می پوشید، نه به این خاطر که پول پس انداز می کرد ، بلکه به این دلیل که می دانست زمانش ارزشمند است.

یک قسمت ویژه در کمد خود درست کنید که در آن تنها لباس هایی که برای کارتان می پوشید باشند. اگر کمد لباسی دارید که مثلا فقط کت مشکی و پیراهن سفید می پوشید، فقط کت های سیاه و پیراهن سفید را در این قسمت نگه دارید . لباس خود را به طور مرتب بررسی کنید و از چیزهایی که نمی پوشید، خلاص شوید . لباس هایی که مناسب فصل نیستند را از کمدتان بردارید .

۵٫ غلات می خورید :

میزان معمول شکر غلات (۵۰ گرم) ۴ قاشق غذاخوری است . جذب مقدار زیادی از شکر در صبح باعث ورود انسولین به خون می شود و وقتی اثرش از بین برود، خسته و بی حال می شوید.شیر، ماست و میوه های تازه موجود در غلات نیز برای خوردن در صبح ناسالم هستند، بنابراین بهترین کار این است که از آن ها دور بمانید .

صبحانه

۶٫ مسواک زدن دندان هایتان بلافاصله بعد از غذا:

پس از خوردن غذا ، مینای دندان شما آسیب پذیر می شود به خصوص اگر میوه ، مرکبات و یا آب میوه بخورید زیرا آن ها حاوی اسید سیتریک و فسفریک اسید هستند .در عوض آنچه باید انجام دهید این است که دهان خود را با آب بشویید و باقیمانده غذای خود را با نخ دندان پاک کنید و سعی کنید ۳۰ دقیقه بعد از خوردن غذا ، دندان های خود را مسواک بزنید .

۷٫ نوشیدن قهوه سیاه:

قهوه سیاه درست بعد از بیدار شدن ، میزان کورتیزول را بالا می برد و منجر به اضطراب می شود. اگر قهوه را وقتی که گرسنه هستید بنوشید، ممکن است که مبتلا به گاستریت شوید .

تحقیقات نشان می دهد که بهترین زمان برای نوشیدن اولین فنجان قهوه ، سه یا چهار ساعت پس از بیدار شدن است .با این حال ، اگر نمی توانید در برابر نوشیدن قهوه در صبح مقاومت کنید ، کمی شیر یا خامه به آن اضافه کنید و به این ترتیب اثرات ناخوشایند این نوشیدنی روی معده تان را کاهش خواهید داد .

۸٫ بلافاصله مرتب کردن رختخواب :

وقتی که درست بعد از بیدار شدن از خواب ، رختخواب خود را مرتب می کنید، یک محیط خوب برای کنه ها به وجود می آید، چون رطوبت بدن شما روی پارچه در طول شب باقی می ماند و فرصتی برای تبخیر شدن است و دانشمندان توصیه می کنند که بعد از بیدار شدن از خواب ، پتو را به طور کامل از تشک بیرون بکشید تا پارچه ها خشک شوند .

ما می دانیم که ترک کردن عادات بد بسیار دشوار است. به همین دلیل بهتر است همه آن ها را در یک زمان رها نکنیم و این کار را کم کم شروع کنیم .