تأمین کتاب‌های درسی دانش آموزان اتباع

بنابر اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، تأمین کتاب‌های درسی دانش آموزان اتباع توسط این سازمان به طور کامل انجام شده است.

سازمان پژوهش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی بین دانش آموزان شاغل به تحصیل در تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر کشور توزیع شده است.

مرتضایی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در این باره گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طبق روال همه ساله و قبل از شروع سال تحصیلی فرآیند توزیع کتاب‌های درسی را با استفاده از اطلاعات ثبتی دانش آموزان در سامانه سناد مدارس و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی تامین و از طریق شبکه های توزیع استانی و منطقه ای و مدارس وزارت آموزش و پرورش در بین دانش آموزان توزیع می کند.

وی در خصوص جامعه هدف و دانش آموزان اتباع خارجی بیان کرد: براساس رهنمود مقام معظم رهبری، این سازمان خود را مکلف کرده بر اساس اطلاعات ثبت شده دانش آموزان اتباع در سناد مدارس و کد دانش آموزی اختصاص یافته آنان، بسته های آموزشی مورد نیاز را همگام با سایر دانش آموزان تامین و توزیع و در این راستا سالانه اقدام به تامین و توزیع بسته های آموزشی دانش آموزان اتباع شاغل به تحصیل در مدارس کشور می کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص تامین کتاب کودکان و نوجوانان لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی نیز بیان کرد: روال معمول در همه جای دنیا این است که این افراد در بدو ورود به کشور مقصد، مراحل قانونی اقامت خود را طی کرده و پس از احراز هویت مجوز اقامت در کشور میزبان را دریافت کنند تا از این طریق بتوانند از خدمات و حمایتهای آن کشور به صورت قانونی استفاده کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مشکلی اساسی در تدوین کتاب‌های درسی

نتیجه حذف داستان از کتاب‌های درسی

کتاب‌های درسی که پاره می‌شوند!