مراقب کلاهبرداری‌های از جنس شاد باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: افزایش آگاهی والدین در مورد نرم‌افزار شاد باعث خواهد شد تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

سرهنگ علی محمدپور  اظهار کرد: اینترنت رایگان و بسته‌های تشویقی از شگردهای ثابت کلاهبرداران است که با نام اپراتورها و شرکت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کلاهبرداری‌ها به دو شکل انجام می‌شود، افزود: در حالت اول کلاهبرداران با شهروند تماس گرفته و تقاضای واریز وجه می‌کنند تا بسته و هدیه را به حساب آنان واریز کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: در حالت دوم از طریق پیامک لینکی برای شهروندان ارسال می‌شود که آن لینک برای تخلیه اطلاعات کارت بانکی افراد است.

محمدپور اظهار کرد: شهروندان توجه داشته باشند اگر امتیاز یا هدیه‌ای اصالت داشته باشد یا طرح تشویقی قرار باشد از سوی اپراتورها به کاربران اعطا شود، حتما باید به صورت مستقیم از طریق سایت و سامانه پیامکی اپراتور انجام شود.

وی افزود: علاوه بر آن در داخل شبکه شاد، مخاطبان باید با مراجعه به تنظیمات نرم‌افزار، وارد منویی با نام حریم خصوصی و امنیت شوند تا با انجام تنظیمات از امکان هک شدن پیام رسان جلوگیری کرده و ارتباطات خود را تنظیم کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش‌آموزان لازم است اپلیکیشن شاد را از منابع معتبر نصب کنند، یادآور شد: دانش‌آموزان و والدین باید آگاهی خود را نسبت به تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی افزایش دهند تا از آسیب در امان بمانند.

وزیر ارتباطات نیز پیش از این درباره کلاهبرداری‌های انجام‌شده با عنوان شبکه شاد، گفته بود: سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد نداریم و مردم به تلفن‌هایی که موضوعشان دعوت به فروش سیم‌کارت است، پاسخ ندهند و آن را کلاهبرداری تلقی کنند. همراه اول و ایرانسل سیم‌کارت‌هایی تحت عنوان سیم‌کارت کودک دارند که برای دریافت آن هزینه‌ی مازادی نباید پرداخت کنند و می‌توانند به پورتال این اپراتورها یا دفاتر و مراکز آنها در سطح کشور مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اگر می خواهید به نام شاد ناشاد نشوید، بخوانید

استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان است