فرش کودک مهمترین بخش اتاق خواب فرزند شما!

شاید با خودتان فکر کنید که تنها انتخاب فرش آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی از حساسیت زیادی برخوردار بوده و در مقابل انتخاب فرش اتاق خواب نیاز به حساسیت چندانی ندارد اما باید بدانید انتخاب فرش برای هر قسمت از خانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به خصوص برای اتاق خواب کودکان که مدت زیادی از طول شبانه روز را در اتاق خود سپری کرده و در آن مشغول به بازی و تفریح هستند.

ازآنجایی‌ که کودکان دقت و توجه بالایی نسبت به محیط اطرافشان دارند، از هر آنچه که با آن به نحوی در ارتباط باشند تاثیر می‌پذیرند و به همین خاطر بهتر است فضایی را برای فرزندتان مهیا کنید که در آن احساس آرامش داشته باشد؛ بنابراین باید در حین خرید فرش اتاق کودک دقت بالایی داشته باشید تا استانداردهای لازمه ازهر جهت رعایت شود.

نکات مهم در خرید فرش اتاق کودک

قبل از هر چیز باید به لطافت و کیفیت الیاف فرش دقت داشته باشید. متاسفانه بسیاری از افراد رنگ و طرح فرش کودک را در اولویت قرار داده و به موارد مهم‌تر کمتر توجه می‌کنند اما یادتان باشد که کودکان پوست حساسی دارند و از آنجایی‌ که همیشه در حال بازی روی زمین هستند، نباید فرشی بخرید که جنس نامرغوبی داشته باشد.

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که جنس فرش مورد نظرتان باید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد آلرژی در فرزندتان نشود و پرزهای فرش نباید به قدری بلند باشند که خرده‌های غذا در لا به لای آنها گیر کند و نظافت کردن را برایتان به یک چالش بزرگ تبدیل کند؛ چون اگر موفق نشوید فرش را به طور کامل تمیز کنید، آلودگی و میکروب زیادی در فرش جمع شده و بعدها می‌تواند به سلامت فرزندتان آسیب بزند. بعد از رعایت این نکات می‌توانید روی طرح و رنگ فرش تمرکز کنید.

فرش کودک

ویژگی‌های فرش کودک

خوشبختانه تولیدکنندگان فرش کودک با رعایت موارد مهم، محصولی همه چیز تمام را به مشتریان خود عرضه می‌کنند در نتیجه می‌توان گفت که فرش کودک دارای ویژگی‌هایی چون عدم پرزدهی، ضد آلرژی، نرمی و لطافت بالا، عدم جذب رطوبت، قابلیت شستشوی آسان و… می‌باشد.

طرح‌های فرش کودک

 

همانطور که از نام این محصول پیداست از طرح و نقش‌های کودکانه در این فرش‌ها استفاده می‌کنند تا متناسب با روحیات و علایق کودکان باشند. در نتیجه شخصیت‌های کارتونی، اشکال فانتزی و عروسکی، طرح‌های بازی و سرگرمی در بافت فرش‌های کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته مهمی که در خصوص طرح‌های فرش کودک وجود دارد، این است که رنگ و شکل ظاهری آنها با توجه به جنسیت کودکان تولید شده و در نتیجه برای دختران و پسران محصولات جداگانه‌ای برای مشتریان در دسترس است.

انواع فرش کودک

فرش فانتزی کودک: فرش‌های فانتزی در واقع همان دسته از فرش‌هایی هستند که طرح‌هایشان در برگیرنده شخصیت‌های محبوب کارتونی بوده و یا اینکه از اشکال عروسکی گوناگون در آنها استفاده شده است.

فرش ترک کودک: دارای طرح‌های عروسکی، آبرنگی و کارتونی است که شکل‌های آن اقتباسی از کاراکترهای انیمیشن‌های مختلف بوده و در واقع تماما شبیه به شخصیت‌های کارتونی نیستند و فقط از آنها در خلق طرح‌های فرش ترک الهام گرفته شده است.

همچنین فرش ترک از لطافت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین خاطر انتخاب ایده‌آلی برای خرید فرش اتاق کودک محسوب می‌شوند. به خصوص اگر فرزند نوپایی دارید که مدام نگران زمین خوردن او در حین راه رفتن هستید، با خرید این فرش می‌توانید خیالتان را تا حدود زیادی راحت کنید.

از دیگر مزایای فرش ترک کودک می‌توان به مواردی چون عدم پرزدهی، ثبات رنگ حتی پس از شستشو و… اشاره کرد.

فرش کودک

فرش کلاریس کودک: در تولید فرش کلاریس کودک نحوه تولید کمی متفاوت است! در این روش ابتدا فرش مورد نظر به صورت کاملا سفید بافته شده و پس از آن رنگ‌هایی که در طرح مورد نظر وجود دارد را به ریشه‌های فرش تزریق می‌کنند.

شاید با خودتان فکر کنید که رنگ‌های فرش کلاریس ثابت نبوده و پس از مدت کوتاهی کمرنگ شده یا حتی محو می‌شوند؛ اما باید بدانید که روش تزریق رنگ باعث می‌شود تا چنین اتفاقی نیوفتد و برخلاف آنچه که انتظار می‌رود، رنگ‌ها ثابت بمانند. ضمنا فرش کلاریس دارای مزایای زیادی مثل عدم پرزدهی، ضد آلرژی و… می‌باشد.

در آخر به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید فرش اتاق کودک طرح را به گونه‌ای انتخاب کنید که هم مطابق میل و سلیقه فرزندتان باشد و هم اینکه با سایر وسایل اتاق خواب مثل پرده، سرویس خواب و رنگ دیوار هماهنگی به خصوصی داشته باشد تا آسیبی به نظم و زیبایی دکوراسیون اتاق وارد نشود.

مرتبط:

اصولی که باید هنگام خرید کمد لباس رعایت کنیم

رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی چگونه باید باشد؟

با فنگ شویی رنگ اتاق کودک را طراحی کنید!