فواید داشتن خواهر برای سلامت جسم و روح تان

داشتن خواهر نعمت بزرگی است که باید بابت آن شکرگزار بود زیرا خواهر پر از زیبایی و دوست داشتن است داشتن یک خواهر در خانواده سلامت روانی را ارتقا می بخشد.

خواهر یکی از دوست داشتنی ترین و مهربان ترین موجودات روی زمین است .خواهر داشتن مزیت هایی به همراه دارد.

فواید خواهر داشتن

داشتن یک خواهر و برادر، خیلی باحال است، به خصوص اگر یک خواهر داشته باشیم البته او گاهی اوقات می تواند شما را با گرفتن وسایلتان بدون اجازه دیوانه تان کند، آخرین تکه شکلات را بخورد و یا فقط یک ملودی آزاردهنده را چند ساعت در یک زمان بخواند اما در عین حال، او یکی از نزدیک ترین طرفداران ، دوست، همبازی و همدست شما است … و ما می توانیم این خواهرهای فوق العاده را به طور ابدی دوست بداریم. اما یک نکته وجود دارد که بسیاری از مردم درباره ارتباط بین خواهر و سلامت ذهنی اطلاعی ندارند.

بنابراین، اگر هنوز خواهرتان را صدا نکرده اید و به او نگفته اید که دوستش دارید، یا خیلی وقت است که او را در آغوش نگرفته اید، ما یک دلیل دیگر برای انجام این کار به شما میدهیم، خواهران می توانند سلامت ذهنی ما را بهبود ببخشند، و این فوق العاده خواهد بود.

مهم ترین فواید خواهر داشتن

این که خانواده تاثیر زیادی بر رشد شخصیت ما دارند، بر همگان ثابت شده است، اما خواهر و برادر اثر منحصر به فردی بر ما می گذارند که تکرار شدنی نخواهد بود. مطالعه ای انجام شد که در آن تقریباً ۴۰۰ خانواده با ۲ یا بیشتر فرزند شرکت کردند، این گزارش ادعا می کند که خواهر و برادرها دو بار بیشتر از اندازه پدر و مادر باهم تعامل دارند.

آن ها اعمال کمک و مهربانی نسبت به دیگران را تحریک می کنند و نه تنها فرزند در خانواده به توسعه حس نوع دوستی و همدردی کمک می کند، بلکه به نوبه خود عادت به اشتراک گذاری و محافظت از افراد ضعیف تر را نیز ایجاد می کند.

این مطالعه نشان داد که صرف نظر از تفاوت سنی، داشتن خواهر احساس گناه، ترس، تنهایی و فقدان عشق را از بین می برد، بعضی اوقات برای بچه ها آسان تر است که اسرار و شک های خود را با همسالان خود به اشتراک بگذارند، تا با والدینشان و یک خواهر دوست خوبی است که شما حتی می توانید عمیق ترین رازهای خود را به آن ها بگویید.

او همچنین به شما کمک می کند از افسردگی دور بمانید و استرس کمتری داشته باشید،همزمان، دعوا بین کودکان می تواند به طور مثبتی کنترل احساسات و توانایی آن ها برای ایجاد ارتباط را تحت تاثیر قرار دهد.

خواهر

فواید شگفت انگیز خواهر داشتن

داشتن خواهر به فرزندان کمک می کند تا مستقل تر و خوشبین تر شوند، هم چنین به آن ها کمک می کند تا توانایی مقابله با مشکلات را توسعه دهند.

در خانواده ای با تعداد زیادی از دختران، دوخواهر تاثیر مثبتی بر رشد جاه طلبی دارند، آن ها تمایل دارند که به اهدافشان دست یابند و خودشان بهتر عمل کنند، این افراد در رشد شغلی نیز موفق تر هستند، زیرا حس قوی انگیزه و هدف برای رسیدن به چیزی که می خواهند را دارند.

خواهران به برادران خود کمک می کنند تا مهارت های ارتباطی با زنان را توسعه دهند، برای این افراد راحت تر است که یک زبان مشترک با جنس مخالف پیدا کنند، آن ها طرز رفتار صحیح را به دختران می آموزند و به آن ها کمک می شود تا طبیعت زنانه را بهتر درک کنند، همچنین می توانند به نصیحت و پیشنهاد نحوه رفتار صحیح با یک دختر از طرف خواهرشان گوش دهند.

ارتباط با خواهر خاص و بسیار مهم است ، به هر حال، خواهر و برادر به ما کمک می کنند که بیشتر زندگی کنیم و زندگی مان را بسیار سرگرم کننده کنیم.

خواهران به ما عشق و مراقبت می دهند و همیشه با ما خواهند بود، بنابراین، والدین و نیز خود کودکان باید رابطه قوی و سالم بین خواهر و برادر را ترویج دهند تا کانون بهتر و مثبت تری داشته باشند.

خواهر داشتن چه فایده ای دارد؟

طبق تحقیقات، رشد با یک خواهر، زندگی شما رابه سوی بهتر شدن سوق می دهد، معلوم شد که تمام آن مبارزات خسته کننده در مورد قرض گرفتن لباس و کج خلقی در مورد آخرین بیسکوییت شکلاتی، چیزی نیست که بتوان به آن سخت گرفت و زود رفع خواهد شد، هر چند که داشتن خواهر همیشه آسان نبوده، اما ۷ فایده برای داشتن خواهر وجود دارد که تمام آن دعواها را با ارزش می سازد.

۱٫ توانایی برقراری ارتباط بهتر:

زمانی که حداقل یک خواهر وجود دارد, خانواده ها تمایل دارند بیشتر در مکالمه شرکت کنند.

بله, درست است چنانچه توضیح داده ایم دختران اعضای خانواده را به حرف زدن تشویق می کنند در حالی که پسرها مسائل را در خود نگه می دارند، محققان دانشگاه هاروارد می گویند:” خانواده ها با بودن دو خواهر تمایل دارند که یک محیط خانوادگی گویاتر داشته باشند. ”

هر کسی که با یک خواهر بزرگ شود می تواند دچار بیان احساسی باشد که در دوران نوجوانی رخ می دهد، معمولاً گریه غیرقابل کنترل و فریادهای بسیاری دارند، روشن کردن همه آن روزهای تاریک چیزی است که باعث می شود ما به عنوان یک بزرگ سال بهتر ارتباط برقرار کنیم.

۲٫آنها شما را خوشحال می کنند:

نتایج تحقیق نشان داد که خواهران شما را خوشحال می کنند. من می دانم که این نظر کمی عجیب به نظر می رسد, اما شرکت کنندگانی که با خواهر بزرگ تر شده اند, بیشتر در میان همه بزرگسالان راضی هستند، چه به این دلیل بود که آن ها محبت را پرورش می دادند, مانند دست گرفتن یا در آغوش گرفتن, یا ارتباط باز, این برهمکنش ها نشان می داد که آن ها به خواهر و برادرهای خود علاقه دارند، یکی از آنها گفت:باید اعتراف کنم که در یک محیط دلسوزانه رشد کرده بودم.

۳٫تشکیل پیوندهای قوی:

پیوند شما با خواهرتان با دوستی متفاوت است، شما اطلاعات, تجربیات و بحث هایی را به اشتراک می گذارید که عمیق تر از مکالمه ای است که با نزدیک ترین دوستانتان خواهید داشت.

این فقط پیوند بین خواهران نیست, بلکه یک پیوند برادر و خواهر می تواند به همان اندازه قوی باشد، روابط خواهر و برادر قطعاً به شما تمام ابزارهایی را برای ایجاد دوستی قوی در آینده می دهند, حتی اگر مجبور باشید از طریق کودکی برای رسیدن به آنجا مبارزه کنید.

خواهر

۴٫کمک به سلامت روان:

نتایج مطالعه منتشرشده در مجله روانشناسی خانواده اظهار می دارد که داشتن یک خواهر در خانواده, سلامت روانی مثبت را ارتقا می بخشد، این مطالعه توضیح داد که فرزندان با حداقل یک خواهر افکار منفی کمتری دارند که منجر به نتیجه بهتر سلامت روانی می شود، این مرا متعجب نمی کند.

ابراز احساسات, تقویت حس مثبت و داشتن یک شانه برای تکیه دادن در زندگی, مربوط به داشتن خواهر است که از سنین جوانی پرورش می یابند، در نتیجه, شما به طور طبیعی با این تقویت و فضای مثبت تکامل پیدا می کنید.

۵٫شما از خواهرتان بیشتر از برادرتان چیز یاد می گیرید:

کارشناسان می گویند که یک خواهر تمایل بیشتری به یاد دادن دارد، به خصوص خواهران بزرگ تر. خواهرهای بزرگ تر مدام مشغول تدریس هستند، خواهر و به خصوص خواهر بزرگ تر, بدون توجه به جنسیت فرزند کوچک تر, اغلب نقش مدیر را برعهده می گیرند، بزرگ ترین خواهر من هم این نقش را داشت.

او مهارت های ارتباطی را برای کنترل و گوش دادن به من داشت – گرچه گاهی صبر و شکیبایی او کم می شد، اما همچنان امیدش را نسبت به من از دست نمی داد.این نوع تدریس را نمی توان در کلاس درس آموخت.

۶٫ورودی صادقانه:

شما می توانید تضمین کنید که یک خواهر به شما ورودی صادقانه ای می دهد. گاهی به گریه می افتد، اما معمولا, من متوجه شده ام که وقتی یک ورودی صادقانه از کسی می آید که به شما اهمیت می دهد, می توانید از آن سود ببرید و لذت خواهید برد، این تنها باعث می شود که شما در دیگر روابط هم همین کار را بکنید, و به شما آگاهی بیشتری درباره زندگی می دهد.

۷٫رقابتی تر و متمایل به هدف:

اگرچه گرفتن لباس یک پاداش برای داشتن خواهر است, اما رشد شخصی یک سرمایه بزرگ برای هر خانواده است، آن ها شما را به سمت محور هدف سوق می دهند که به خاطر رقابت طبیعی خواهر و برادر است. کارشناس ما می گوید من فکر می کنم که داشتن خواهران بزرگ تر من را به رسیدن به اهداف سوق داده است, آنها مدام به من می گفتند که ذهن قوی داشته باش و برای چیزهایی که به آن اعتقاد داری، تلاش کن.

رقابت با بچه ها ، اغلب به اراده یک بزرگ سال تبدیل می شود و مسیر رسیدن به موفقیترا هموارتر خواهد کرد.

گرچه همیشه آرزوی یک برادر بزرگ را داشتم, اما داشتن خواهر قطعاً مزایای زیادی دارد. آن ها فردی را شکل داده اند که من به آن تبدیل شده ام و بعد از آن در سالهای نوجوانی, همه ما به افراد بهتری تبدیل شدیم، پس پیشنهاد من به شما این است که قدر خواهرهایتان را بیشتر بدانید.

مرتبط:

روش های مدیریت و بهبود روابط خواهر برادری

راهکارهایی برای جلوگیری از دعوا خواهر و برادر