ایجاد خلاقیت و ذوق هنری از اولویت های کانون پرورش فکری

ایجاد خلاقیت و ذوق هنری از اولویت های کانون پرورش فکری اصفهان؛
اجرای فعالیت های کانون پرورش فکری با هدف ایجاد نشاط در کودکان ونوجوانان

 

ایجاد خلاقیت و ذوق

کانون پرورش فکری اصفهان باهدف ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی برنامه هایی در زمینه رشد و پرورش توان فکری، خلاقیت و ذوق هنری و ادبی کودکان و نوجوانان اجرا می کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: این کانون در سال جدید با هدف ایجاد زمینه رشد و پرورش توان فکری، کشف و شکوفایی استعداد، خلاقیت و ذوق هنری و ادبی کودکان و نوجوانان برنامه های متعددی را اجرا می کند.
سید محمد قلمکاریان افزود: این برنامه ها در زمینه جهت بخشی در مسیر ارزش ها و هنجارهای اسلامی – ایرانی، از راه ایجاد فرصت کتابخوانی و دستیابی به تجربه های ناب و خلاق فرهنگی به صورت فعالیت داوطلبانه در قالب اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و با هدف فراهم سازی امکان دسترسی و استفاده همه کودکان و نوجوانان به پایگاه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برنامه ریزی شده است.
وی، مخاطبان این برنامه ها را کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال بیان کرد و افزود: کانون پرورش فکری در زمینه تحقق وظایف و رسالت همیشگی خود، فعالیت ها و خدماتی را متناسب با این گروه سنی تنظیم کرده است تا با روش های غیر مستقیم و ویژه برنامه های استانی آنها را اجرا کند.
سید محمد قلمکاریان گفت: فضا سازی مراکز و فعالیت های اجرایی شامل بازی و سرگرمی، اردوها و جشن های ویژه، تشویق و اهداء جوایز به اعضاء، اجرای بازی های بومی، محلی و سنتی و فعالیت های نمایشی از جمله برنامه هایی است که با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است.
وی افزود: سند نشاط اجتماعی دربین کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از دیدگاه های نخبگان آشنا با فرهنگ و هویت مردم استان و حوزه روانشناسی کودک و نوجوان تدوین شده و در این سند بر تقویت شبکه های اجتماعی و شبکه های مروج نشاط اجتماعی ازجمله …

 

منبع: «واحد مرکزی خبر»

مرتبط:

نمایش آنلاین فیلم «هامون و دریا» فروزش در سایت کانون