۳۰ بازی متنوع برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان در خانه

۳۰ بازی متنوع برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان در خانه

 

30 بازی

سرگرم کردن کودکان و نوجوانان یکی از دغدغه های خانواده ها در این روزهای تعطیلات کرونایی است؛ در این مطلب ۳۰ بازی برای کودکان ۱۰ تا ۱۵ سال پیشنهاد شده است.

– اخبار اجتماعی –
در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، یکی از دغدغه های جدی خانواده ها سرگرم کردن کودکان و نوجوانان در محیط خانه است.

انجمن مددکاری اجتماعی با تولید کتابچه های مختلف با عنوان “کتابچه بازی” برای گروه های سنی زیر ۶ سال، ۶ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۵ سال روش های کاربردی را به والدین برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان ارائه کرده است.

در اینباره برای بازی های مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال آمده است: در دوره نوجوانی، نوجوانان به کشف هویت خود می پردازند و روابط خود را با خانواده باز بینی می کنند. سرکشی، استقلال طلبی، تقاضای آزادی های بیشتر، رقابت با همسالان و ترشح هورمون های بلوغ، رفتار نوجوانان را دگرگون می کند برای مثال از نصیحت بیزار می شوند، به مهمانی ها نمی آیند، جمع دوستانشان را بیشتر می پسندند.

تجربه های جدید را دوست دارند، تایید بیشتری می طلبند و به تدریج برای خود حریم خصوصی مشخص می کنند. تحقیر را نمی پذیرند و در نهایت با پدر و مادر به گونه جدید برخورد می کنند. از جمله راه های بهبود تعامالت نوجوانان با خانواده، فعالیت بدنی و تحرک است که ابزار خوبی برای رهایی ذهنی است. نوجوانان را در یک فعالیت درگیر کنید. برنامه های جمعی را افزایش دهید زیرا وقت گذرانی با نوجوانان احساس امنیت و رضایت را در آنها افزایش می دهد.

در دفترچه بازی های مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال، ۳۰ بازی مختلف لحاظ شده است که می توان به مواردی همچون توپ و فوت، میخ آبی، توپ و حلقه، بشقاب هوایی، شاه دزد و وزیر و ده ها بازی جالب دیگر اشاره کرد.

به عنوان مثال در بازی “آب شو یخ شو” اینگونه توضیح داده شده است: بچه ها یک گروه می شوند و با گفتن کلمه آب شو شروع به حرکت می کنند و پس از شنیدن کلمه یخ شو باید ثابت بشوند و حرکت نکنند وقتی ثابت هستند نباید بخندند یا تکان بخورند اگر تکان بخورند می بازند.

دفترچه بازی گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال را می توانید از اینجا دانلود کنید.

جدول زمانی آموزش تلویزیونی روز شنبه ۲۴ اسفند
کتابخانه ملی دیجیتال با ۲۳ هزار کتاب برای کودکان و نوجوانان

 

منبع: تسنیم

مزتبط:

برنامه های «کانون» برای اجراهای ۹۹/ به فکر روحیه بچه ها باشیم

با استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا چه کنیم؟

نمایش آنلاین فیلم «هامون و دریا» فروزش در سایت کانون