۱۸ اثر به جشنواره «وتار» در کردستان ارسال شد

۱۸ اثر به جشنواره «وتار» در کردستان ارسال شد

 

جشنواره وتار

کارشناس مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از انتخاب هیئت انتخاب دومین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» خبر داد و گفت: ۱۸ اثر به جشنواره ارسال شد.

شهرام میرزایی کردستانی، کارشناس مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر ماه «وتار» در دهه دوم اسفند ماه سال جاری در بیجاربرگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در دو بخش اصلی و کودک و نوجوان افزود: در بخش اصلی جشنواره ۱۸ اثر از شهرستان‌های مختلف استان کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. از این تعداد ۶ اثر از سنندج، ۳ اثر از بیجار، یک اثر از دهگلان و دیواندره و بانه، ۲ اثر از سقز و ۴ اثر از هنرمندان شهرستان قروه بوده است.

وی با اشاره به ارزیابی این آثار در روز گذشته، ۲۸ بهمن ماه توسط هیأت بازبین اعلام کرد: نمایش‌های «سمفونی مردگان»، «دُر» «زندگی به سبک آیتون»، «عطف به سبز»، «همه چیز در باره آقای ف»، «کاغذ باطله»، «۱۹۸۸»، «باغ آرزوها»، «یک روز بهتر»، «مزدا هزار و ۶۰۰»، «حال همه ما خوب است»، «هیپنوتیزم»، «شکلک»، «سحوری»، «روییدن» و «فرجام» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ارزیابی مرحله مقدماتی آثار ارسالی به مدت سه روز تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از اعلام نتایج آرای هیئت انتخاب بخش اصلی جشنواره در سوم اسفندماه خبر داد و ادامه داد: برگزیدگان مرحله مقدماتی در نیمه دوم اسفند ماه به مدت سه روز در بیجار جهت کسب عناوین برتر این دوره از جشنواره وتار با هم به رقابت می‌پردازند.

میرزایی با اشاره به بخش کودک و نوجوان این دوره از جشنواره یادآور شد: در این بخش آثار ارسال شده در قالب لوح فشرده مورد ارزیابی قرار گرفته و از بین ۱۲ اثر ارسال شده چند اثر به انتخاب کارشناس مربوطه جهت حضور در بخش نهایی انتخاب و معرفی می‌شوند

 

منبع: . باشگاه خبرنگاران جوان

مرتبط:

شاعر کودکان و نوجوانان بچه‌ها از نویسنده‌ها خود جسورترند

شناخت ادبیات کودکان درکارگاه دوروزه و روش‌های بلندخوانی