نحوه پیاده روی صحیح

نحوه پیاده روی صحیح

پیاده روی باید از نوع راه رفتن تند یا دویدن آرام باشد؛ به نحوی که ضربان قلب به ۱۰۰ تا ۱۲۰ ضربان در دقیقه برسد. این ورزش تاثیر مثبتی بر استحکام زانو و مچ پا دارد و در پیشگیری از بروز آرتروز و پوکی استخوان بسیار موثر است.پیاده روی باید طبق اصولی خاص انجام شود در غیر اینصورت به بن آسیب وارد کرده و نتیجه ای معکوس خواهد داشت.

مهدی شکروی کارشناس ارشد تربیت بدنی با بیان اینکه پیاده روی سالم ترین ورزشی است که به همه افراد با هر شرایطی که دارند توصیه می شود، اظهار کرد:اولین اصلی که باید رعایت شود پوشیدن کفش مناسب است که حتما باید بنددار بوده، قابلیت ارتجاعی داشته و تهویه هوای خوبی هم داشته باشد.

 

 

پیاده روی صحیح

وی با بیان اینکه کفش مناسب کفشی است که قوس پا را به خوبی حفظ کند، اضافه کرد:یکسری از کفش ها قوس پا را خوب حفظ نمی کند به عنوان مثال کفش هایی که در ماهواره تبلیغ می شود جزء همین دسته است که اصلا برای یک پیاده روی سالم مفید نیست.

نحوه پیاده روی صحیح شکروی با بیان اینکه افراد باید از جوراب، بلوز و شلوار نخی در حین پیاده روی استفاده کنند، افزود:اگر فردی پی در پی پیاده روی کند و از لباس پلاستیکی استفاده کند به پوستش آسیب می زند.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی با اشاره به زمان پیاده روی و اینکه در فصل گرم بهتر است صبح ها و در فصل سرما ۱۰ صبح و یا ۵ بعدازظهر پیاده روی کنید، اضافه کرد:در محل هایی که از سنگ و کف پوش های سنگی است نباید پیاده روی کرد؛ حتما باید افراد بر روی چمن و یا آسفالت البته نه آسفالت های بتنی و سنگی پیاده روی کنند.

شکروی با بیان اینکه سنگ هایی که کنار رودخانه استفاده شده برای پیاده روی مناسب نیست، تصریح کرد:تکنیک “پیاده روی الگوی پاشنه و پنجه” از اصول دیگری است که باید رعایت شود. به گونه ای که اول پاشنه بر روی زمین قرار بگیرد و پنجه از روی زمین جدا شود دقیقا چیزی شبیه به گهواره.

وی با بیان اینکه هنگام پیاده روی دست ها حتما باید کنار بدن حرکت کند، اضافه کرد:برخی دست هایشان هنگام پیاده روی در جیبشان است که اصلا صحیح نیست.

 

مرتبط:

چاقی و رژیم مناسب برای بچه‌های چاق

سوادکوه و تجلیل از قهرمان نوجوان کشتی

بهترین ورزش برای کودکان در گروه‌های سنی مختلف