۵ روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

محصولات تمیز کردن که از پدر و مادرهایمان از فروشگاه‌ها می‌خرند می‌تواند برای محیط زیست و سلامتی ما مضر باشد. اما در مقابل گزینه‌های طبیعی خانگی هم هستند که با محصولاتی مانند سرکه و لیمو می‌توانیم خانه را تمیز کنیم.

 

بسیاری از گروه‌هایی که پیروی سبک زندگی پسماند صفر و محافظت از محیط زیست هستند، دغدغه جدی برای مسائل هرچند جزئی در زمینه آسیب به زمین را دارند. محدودیت در استفاده از محصولات شیمیایی یکی از مواردی است که علاوه بر سلامتی شخصی ما، زمین را نیز حفاظت می‌کند.

با داستن موارد زیر می توانیم به بزرگترها در تمیز کردن خانه کمک کنیم همچنین سهم به سزایی در حفظ طبیعت و محیط زیست داشته باشیم.

۱. با استفاده از اسپری در زمان صرفه‌جویی کنید
وبلاگ‌نویس مدافع سبک زندگی پسماند صفر، راشل اشتراوس، برای تمیز کردن یک بطری را نصف سرکه و نصف آب می‌کند. او می‌گوید:«از بوی سرکه را دوست ندارید، می‌توانید روغن‌های خوشبو و یا لیمو و لیمو ترش استفاده کنید.» به گفته او برای ۹۰ درصد از تمیزی‌های خانه می‌توانید از این محلول استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن کتری می‌توانید از سرکه و لیمو ترش استفاده کنید.
۵ روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی
۲. روغن ‌زیتون فقط برای خوردن نیست
مادلین الیویا، نویسنده کتاب، می‌گوید:«روغن زیتون یک جایگزین طبیعی شگفت‌انگیز برای صیقل مبلمان است.» مقداری از روغن زیتون را روی پارچه بزنید و به آرامی روی سطوح بکشید تا خشک شود. می‌توانید برای رایحه بهتر به آن آب لیمو اضافه کنید. الیویا پیشنهاد می‌کند برای هر یک چهارم فنجان روغن زیتون، یک لیمو استفاده کنیم.
۵ روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی
 
۳. صابون کاستیل (صابون ملایم دارای روغن زیتون و هیدروکسید سدیم) را کشف کنید
اولیویا  روی این نوع صابون سوگند می‌خورد. به گفته او، شما می‌توانید این صابون را به عنوان صابون لباسشویی، ظروف، دست و یا حتی شامپو استفاده کنید. برای مایع شستشو، برای هر لیوان آب، یک چهارم لیوان از صابون بریزیم و برای درخشان شدن از سرکه استفاده کنیم.
۵ روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی
۴. جوش شیرین فله بخرید
اشتراوس در زمینه استفاده از جوش شیرین برای سه مصرف می‌گوید که اولاً‌ گذاشتن یک ظرف آب و جوش شیرین در یخچال، بوی ناخوشایند یخچال را از بین می‌برد. همچنین برای تمیز کردن زمانی که با آب مخلوط می‌شود عالی عمل می‌کند و برای حمام‌ها بسیار خوب است.  اگر بعد از تمیز کردن سطوح، با سرکه هم اسپری کنید، شیرهای شما خواهد درخشید.
زمانی که از گاز استفاده کردید و هنوز سطح آن داغ است، اگر یک لایه ضخیم از جوش شیرین و آب را روی آن بمالید و نیم ساعت زمان بدهید، همه چربی‌ها به راحتی از بین خواهد رفت. استفاده از این مواد غیرسمی به حفظ سلامتی شما هم در طول زمان کمک می‌کند.
۵. با روغن چای و سرکه به جنگ کپک‌ها بروید
برای مبارزه با کپک، اولویا یک اسپری را با سرکه سفید و کمی روغن درخت چای پر می‌کند. او می‌گوید که ۳۰ دقیقه پس از اسپری کردن، با یک دستمال و آب گرم سطح مورد نظر را بشویید.
مرتبط: