ایران به کشور پیشرو در بحث حقوق کودک می‌شود

سیدحسن موسوی‌چلک در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه دبیرخانه همایش بین‌المللی حقوق کودک از سال گذشته به همت وزارت دادگستری فعال شد، اظهار کرد: فعالیت این  دبیرخانه با همکاری انجمن‌های مرتبط با حوزه حقوق، دانشگاه شهید بهشتی و تعدادی از نهاد دولتی و غیردولتی و همچنین انجمن مددکاران ایران سازوکار برگزاری این کنگره بین المللی با محوریت حقوق کودک برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود:  این همایش که در سطح خوب بین‌المللی با حضور مقامات داخلی و خارجی برگزار می‌شود، کمک خوبی در جهت حمایت از حقوق کودک و لزوم توجه بین‌المللی به این مقوله است.

رئیس انجمن مددکاران ایران با تاکید بر موفقیت فزاینده تحرکات حمایتی از حقوق کودکان با اجرای چنین همایش‌های موثری گفت: لازم است کارهایی که در این حوزه تاکنون انجام شد بررسی و ارزیابی شده و یافته‌های علمی جدید مرتبط با حقوق کودک چه در سطح داخلی و خارجی به نقد گذاشته شود.

موسوی افزود: محتوای علمی این گونه برنامه ارتقای سطح علمی و دانش حقوقی فعالین حقوق کودکان کمک ‌کند زیرا اگر ما کار خوبی انجام دادیم بقیه هم حتما کارهایی انجام دادند که می‌تواند به ما در جهت سیاستگذاری‌ها و قانونگذاری‌ها ایده دهد.

رئیس انجمن مددکاران ایران ادامه داد: حضور مهمانان خارجی و فعال اجتماعی فرصت مغتنمی است که می‌تواند جهت بررسی یافته‌ها و پژوهش‌ها در این کنفرانس باشد.

این فعال حقوق کودکان در خصوص سطح فعالیت‌های ایران در خصوص حمایت از حقوق کودکان گفت: تاکنون سنجش رفاه اجتماعی کودک به معنای عام آن انجام نشد اما از سال‌های گذشته با انجام و اجرایی شدن برخی فعالیت‌ها از جمله برنامه اورژانس اجتماعی، قانون سال ۸۰ در خصوص کودکان و تصویب لایحه اطفال و نوجوانان که تازگی صورت گرفته و به قانون تبدیل شدن آن ایران را به‌ زودی به یکی از پیشروترین کشورها در حوزه حقوق کودک تبدیل می‌شود.

 

منبع: فارس

 

مرتبط:حوزه کودکان و حقوق بشر