کودکان و نوجوانان ایرانی در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی تایلند

مدیرعامل مجموعه بین‌المللی کودکان هوشمند از اعزام ۵۵ کودک و نوجوان هوشمند ایرانی برای حضور در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی به تایلند خبر داد.

 

روح‌الله مخبریان گفت: کودکان و نوجوانان ایرانی حاضر در این مسابقات که ابتدای دی ماه برگزار می‌شود از بین ۳۸۸ کودک و نوجوان ایرانی که از سراسر کشور به مسابقات ملی محاسبات ذهنی تهران راه یافتند، مسابقات بین المللی پاما ۲۰۱۹ تایلند عازم خواهند شد.

وی افزود: این تیم ایرانی شامل ۵ نفر از کرج، ۲ نفر از الشتر و ۷ نفر از خرم آباد، یک نفر از اهواز، یک نفر از شهر جم استان بوشهر،  ۲ نفر از رشت، ۲ نفر از زنجان، ۶ نفر از ساوه، یک نفر از زیباشهر قزوین، ۲ نفر از قم،  یک نفر از مریوان و یک نفر از بانه،  یک نفر از سیرجان، ۷ نفر از کرمانشاه و یک نفر از صحنه، ۳ نفر از کیش، یک نفر از همدان، ۲ نفر از میبد، یک نفر از ساری، یک نفر از ورامین، ۳  نفر از عقیق، یک نفر از منطقه ۲ و یک نفر از منطقه ۲۲ و یک نفر از منطقه ۵ و یک نفر از منطقه ۸ تهران هستند.

 

مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند تصریح کرد: این کودکان در ۵ سطح در رقابت‌ها شرکت می‌کنند. این در حالی است که کودکان هوشمند ایرانی در طول سال‌های گذشته با کسب عناوین ممتاز و برتر این رقابت‌های محاسبه ذهنی سطح هوش و استعداد کودکان سرزمین‌مان را به رخ جهانیان کشاندند.

 

اعضای انجمن پامای جهانی شامل تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، اردن، فلسطین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران هستند. ضمن اینکه توسعه محاسبات ذهنی و بکارگیری آن در امورات روزانه می‌تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش شود.