چگونه پرتاب کننده هواپیمای گلایدر بسازیم

در یک تعریف بسیار بسیار ساده و کلی ، هواپیمای گلایدر به هواگردهای بدون موتور اطلاق میشه .. یکی از ساده ترین و جا افتاده ترین نوع گلایدر ها ، همین هواپیماهای کاغذی هستش که همه بلندن بسازن ( موشک کاغذی :/ ) ، زمانی هم که پرتابش میکنیم اول میره هوا بعد چند لحظه سریع میفته پایین !

در سال ۱۸۵۳اولین هواپیمای بدون موتور بایک سر نشین به پرواز درآمد و تنها توانست طول یک دره را پرواز کند. گلایدر های امروزی می توانند بسیار بیشتر از این مسافت پرواز کنند. در سال ۱۹۸۶ یک هواپیمای گلایدر توانست بر فراز کالیفرنیا تا ارتفاع ۱۱۵۰۰ متری از سطح زمین اوج بگیرد

در این مطلب سعی داریم نحوه ساخت پرتاب کننده هواپیمای گلایدر را آموزش دهیم. همان طور که می دانید هواپیمای گلایدر، بدون موتور بوده و با دست پرتاب می شود و مسافتی را در آسمان پیموده و به زمین فرود می آید حال اگر پرتاب با قدرت بیشتری صورت گیرد مسافت طی شده بیشتر خواهد بود به همین دلیل قصد داریم روش ساخت پرتاب کننده هواپیمای گلایدر، را به شما بیاموزیم.

 

مرحله اول: ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه نمایید:

هواپیمای گلایدر

یک ماژیک

مداد و قیچی

کش پلاستیکی

مقداری پلاستیک

 

مرحله دوم: در این بخش کش پلاستیکی تهیه شده را در ابتدای ماژیک گره بزنید همانند تصویر زیر عمل کنید.

 

مرحله سوم: در این بخش دو تکه پلاستیک همانند تصویر زیر برش بزنید. که در ابتدای آن یک شیار داشته باشد تا کش پلاستیکی بتواند درون ان قرار بگیرد.

 

مرحله چهارم: سپس دو تکه پلاستیک را روی هم قرار داده و به هم بچسبانید.

 

مرحله پنجم: در این بخش دو تکه پلاستیک را در زیر بال هواپیما همانند تصویر زیر بچسبانید.

هواپیمای گلایدر

 

مرحله ششم: برای پرتاب کردن کافیست انتهای کش پلاستیکی که ابتدای آن به ماژیک گره زده شده است را درون شیار پلاستیک قرار دهید و همانند تیر و کمان آن را پرتاب کنید.

هواپیمای گلایدر

 

مرحله هفتم: در نهایت به همین سادگی توانسته اید یک پرتاب کننده هواپیمای گلایدر بسازید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

هواپیمای گلایدر

 

مرتبط:  چگونه هواپیمای گلایدر بسازیم