جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک مهمان کودکان روستایی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به روستاهای استان سفر می‌کند تا کودکان این مناطق نیز از شادی و نشاط این رویداد بهره‌مند شوند.

بهناز ضرابی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ تریلی سیار برای اجرای تئاتر و برنامه های شادی آفرین تدارک دیده شده تا به روستاهای استان سفر کرده و کودکان این مناطق در شادی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر سهیم شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تریلی‌ها از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه در شهرستان‌های استان به اجرای نمایش‌ می‌پردازند.

ضرابی‌زاده گفت: کودکان و نوجوان مناطق محروم، روستاها و شهرستان‌ها امکان تماشای تئاتر ندارند و کانون پرورش فکری سعی کرده شرایطی فراهم کند تا این کودکان از برنامه‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به تولید آثار نمایشی در کانون برای حضور در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: امسال چند گروه نمایشی از کانون پرورش فکری استان‌های مختلف در جشنواره حضور دارند.

ضرابی‌زاده با اشاره به فعالیت کانون در زمینه تئاتر گفت: بر اساس سیاست‌های کانون پرورش فکری، کارگاه‌های نمایش با تدریس مربیان متخصص و حضور اعضا، در طول سال برگزار می‌شود.

وی نتیجه برگزاری این کارگاه‌ها را تولید سالانه ۲ الی سه نمایش خوب در حوزه کودک و نوجوان دانست.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با شعار “تئاتر، کودک، طبیعت” به دبیری مجید قناد در همدان برگزار می‌شود.

۵۲ نمایش ایرانی و خارجی در این رویداد به روی صحنه می‌رود.

منبع : ایرنا

مرتبط:

آغاز پیش فروش بلیت جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان