سینمایی عمار و پای کار آوردن قشر نوجوان

اسماعیلی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدرسه سینمایی عمار در کلیه محصولات فرهنگی خود، «توجه به قشر نوجوان» است، چرا که قشر نوجوان یکی از فقیرترین اقشار جامعه از بعد فرهنگی است.

یکی از دغدغه‌های اصلی مدرسه سینمایی عمار در کلیه محصولات فرهنگی خود، «توجه به قشر نوجوان» است، چرا که قشر نوجوان یکی از فقیرترین اقشار جامعه از بعد فرهنگی است. گفت: فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع»، پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان از آبان ماه امسال در همدان اکران می شود.

مسئول اکران کشوری فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با بیان اینکه اکران خصوصی این فیلم روز پنج شنبه در تالار فجر همدان انجام شد افزود: این فیلم کاری ساخته شده در فضای شهدای مدافع حرم است.

وی با اشاره به اینکه ایده اصلی این فیلم از شهادت یکی از شهدای مدافع حرم به نام «مرتضی عطایی» یا ابو‌علی و ارتباط ویژه این شهید با فرزند پسرش شکل گرفته است عنوان کرد: یکی از سوژه‌های جالب این فیلم، ارتباط محمد مهدی یکی ازبازیگران اصلی فیلم با پدر خود است که برگرفته از ارتباط شهید عطایی با پسر خود است.

مسئول اکران کشوری فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مدرسه سینمایی عمار در کلیه محصولات فرهنگی خود، «توجه به قشر نوجوان» است، چرا که قشر نوجوان یکی از فقیرترین اقشار جامعه از بعد فرهنگی، است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اکثر محصولات فرهنگی کشور کمترین توجه به مخاطب گروه سنی نوجوان است گفت: این مهم ذاتا به آن شرایط سنی نیز باز می‌گردد چرا که سن نوجوانی خود عالم برزخی است، اما متأسفانه در اکثر جشنواره‌های ملی و بین‌المللی همچون جشنواره «فیلم کودک و نوجوان» که نام نوجوان را نیز به یدک می‌کشد، غالبا جشنواره ویژه کودکان است.

سینمایی عمار

اسماعیلی ادامه داد: به عبارتی مخاطب نوجوان ما باید یا تماشگر انیمیشن‌های ویژه کودکان باشد و یا فیلم‌های ویژه گروه سنی بزرگسال، متاسفانه یکی از خلأ‌های موجود در محصولات فرهنگی ما عدم توجه به سن نوجوانی است.

وی گفت: هیجانات موجود در فیلم «منطقه پرواز ممنوع» نیز به دنبال پر کردن همان خلأ‌های موجود در محصولات فرهنگی است، با توجه به آنکه مخاطبان ما بر حسب عادت، هیچ گاه انتظار اکران فیلم‌هایی همچون «منطقه پرواز ممنوع»، را بر پرده سینما ندارند لذا مجموعه سینمایی عمار به دنبال شناسایی مخاطبان اصلی این نوع فیلم‌ها است.

مسئول اکران کشوری فیلم «منطقه پرواز ممنوع» اظهار کرد: مجموعه سینمایی عمار در همین راستا متمرکز بروی گروه نوجوان و استفاده از ظرفیت تبلیغ در سطح «مدارس» است.

اسماعیلی ابراز کرد: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه در راستای شناسایی گروه نوجوان و پای کار آوردن مخاطبان اصلی چنین فیلم‌هایی استفاده از ظرفیت «محلات، مساجد، کانون‌های فرهنگی، هیئات» است، به عبارتی استفاده از ظرفیت قشر مذهبی و مسجدی محلات در راستای هدف عنوان شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این مجموعه توانسته است ستادی مردمی فیلم عمار را در سطح سایر استان‌ها تشکیل دهد که استان همدان با توجه به تعداد سینما‌های موجود و مخاطبان آن، جزء ۱۰ استان برتر کشور در این راستا است.

اسماعیلی ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد مردمی فیلم عمار، «پخش فیلم» است که این مهم یک مشکل اساسی درسطح ملی است به گونه‌ای که فیلم پس از طی مشکلات بسیار تولید و ساخته می‌شود اما در مرحله پخش زمین می‌خورد، لذا ما نیازمند کمک آحاد مردم با هر توان و ظرفیت در هر زمینه‌‌ای هستیم.

وی با اشاره با هماهنگی‌های صورت گرفته برای بازدید این فیلم بخشی ویژه در تهیه بلیط در نظر گرفته است گفت: برای توجه هر چه بیشتر به مخاطبان اصلی این نوع فیلم‌ها و شناسایی گروه سنی نوجوان، هر فرد پس از تماشا فیلم و رضایت از آن، می‌تواند یک یا چند بلیط را به دوستان خود هدیه کند.

گفتنی است فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک ونوجوان، توانست چندین جایزه از این دور از جشنواره را به خود اختصاص دهد.

متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، هادی حجازی فر، محمد فیلی، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان از جمله بازیگران فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» هستند.

فیلم «منطقه پرواز ممنوع»، روایتگر داستان سه پسر نوجوانی است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» از آبان ماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود همچون سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان بتواند بار دیگر پای نوجوانان را به سینما باز کند و به فروش قابل قبولی دست یابد.

منبع: شبستان