پسته؛ راز افزایش وزن و اشتهای کودکان لاغر

پسته سرشار از مواد مغذی و مفید برای رشد کودکان است. مصرف این مغز به تامین انرزی و بهبود رشد کودک نیز می تواند کمک کند. همچنین به افزایش وزن و اشتهای کودکان لاغر کمک می کند.

مصرف پسته برای کودکان کم وزن و کم اشتها

این مغز سرشار از پروئین، مواد معدنی، سدیم، کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، روی، مس، منگن و سلنیوم است. برای افزایش رشد عضلات و ماهیچه های کودک مصرف پسته اثر بخش می باشد.

بهبود اشتها در کودکان کم اشتها

برای افزایش اشتهای کودک می توانید در وعده صبحانه آنها از کره پسته استفاده نمایید. با این روش اشتهای کودک بهتر می شود.  توجه داشته باشید که این مغز حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است که مصرف آن به بهبود عملکرد سیستم عصبی و همچنین بهبود عملکرد مغز کمک می کند.

جایگزین کردن پسته به جای گوشت

بسیاری از کودکان به مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی علاقه چندانی ندارند. می توانید از پسته به جای گوشت استفاده کنید. زیرا این مغز خوشمزه اسیدآمینه های ضروری بدن کودک را تامین می کند. همچنین بخاطر آهن فراوانی که دارد مانع کم خونی می شود.

مصرف این مغز خوشمزه و جلوگیری از کم خونی

یکی از مشکلاتی که کودکان کم اشتها با آن رو به رو هستند، کم خونی و ضعف می باشد. برای تامین آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از کم خونی در کودکان کم وزن و کم اشتها می توانید به صورت روزانه مقداری پسته به کودکان بدهید. زیرا سرشار از آهن است.

تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

مصرف پسته از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن کودکان کم وزن جلوگیری می کند. به همین دلیل خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد. از طرف دیگر این مغز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. از همین رو استفاده از آن موجب کاهش التهاب گلو در زمان سرماخوردگی می شود.