اردوی یک روزه دشت ارژن فارس – ۹۶/۰۳/۲۶

گزارش و عکسهای تهیه شده توسط پیشاهنگان   گزارش و عکسهای تهیه شده توسط مربی

 

 

 

گزارش اردوی پیشاهنگی

کد اردو : P 1312

مکان : آبشار دشت ارژن

تاریخ : ۲۶/۰۳/۹۶

زمان شروع : ۰۸:۰۰    زمان پایان : ۱۸:۳۰

نام جوخه : پروانه

نام نویسنده گزارش : آرمیتا مباشر

 

شرح اردو :

بنام خدایی که خاک آفرید                 کز آن انسان پاک آفرید

ما فرشتگان و پیشاهنگان، امروز صبح حدود ساعت ۸ در خانه جهانگردی گرد هم آمدیم تا اردویی دیگر را آغاز کنیم. در این اردو، چهار پیشاهنگ جدید و دو میهمان عزیز با ما همراه شدند که عبارتند از :

پیشاهنگان : کسری کاوه و سروش عبداللهی

فرشتگان : ملیکا زاغی نژاد و ملیکا پذیرایی

میهمانان : خانم ها برمشوری و کریمی تبار

در اتوبوس با پیشاهنگان جدید آشنا شدیم و در طول راه به خواندن فریاد شادی مشغول بودیم. مربیان عزیز برای ما متن چند سرود را چاپ کرده بودند که در مسیر توانستیم یکی از آنها را بیاموزیم. به نزدیکی های مقصد که رسیدیم، ما سرجوخه ها با مربیان جلسه داشتیم.

از اتوبوس که پیاده شدیم مقداری از مسیر را با پاژن و مقداری را پیاده طی کردیم تا به آبشار برسیم و اردوگاه را برپا کنیم. کمی استراحت کردیم و من به همراه نیما نورایی، الینا برخورداری، ثنا صداقت پور و جناب آقای قاجار به آماده کردن چوب پرچم پرداختیم و همزمان با ما به دیگر فرشتگان و پیشاهنگان اطلاعاتی در مورد مراسم پرچم داده شد. سپس من، ثنا صداقت و الینا برخورداری به عنوان گارد پرچم مراسم را برگزار کردیم و بعد از اتمام مراسم به همراه دیگر سرجوخه ها و تعدادی از مربیان ناهار را آماده کردیم که البته بیشتر جنبه آموزشی داشت.

در همین حین نیز دیگر بچه ها آموزش اصول پیشاهنگی داشتند.

پس از صرف ناهار که جوجه کباب بود، اردوگاه را جمع کردیم و به سمت پایین آبشار راه افتادیم. سایه بانی نصب شد و همگی آموزش منطقه شناسی داشتیم که آموزش فرشتگان به عهده دیبا کاوه بود. با یک نظر سنجی کلی، تصمیم گرفتیم وسطی بازی کنیم که در میان بازی عشایر عزیز نیز به ما پیوستند. با پایان بازی، ما فرشتگان سوار نیسان شدیم و پیشاهنگان نیز با پاژن آمدند و همگی به سیاه چادر عشایر آمدیم. در حال حاضر گزارش می نویسیم و قرار است پس از اتمام این کار به سمت شیراز حرکت کنیم.