پاکسازی ورودی‌های شهر از انباشت زباله‌های پلاستیکی

همزمان با دوم اردیبهشت روز زمین پاک، به همت سازمان‌های مردم نهاد عملیات پاکسازی ورودی شهرهای استان اردبیل از زباله به ویژه پلاستیک اجرا شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل در جریان این برنامه پاکسازی در اردبیل اظهار کرد: در کنار سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر و محیط‌بانان شهرداری نیز یاریگر ما در این حرکت ارزشمند بودند تا ورود شهرها و حاشیه جاده‌ها را از پلاستیک، شیشه، کاغذ و سایر پسماندها پاکسازی کنند.

حسن قاسم‌پور تصریح کرد: پخش زباله و پسماند در مناطق مختلف شهری و روستایی چهره نامناسبی را به این مناطق داده و امیدواریم هموطنان با رجوع به طبیعت در فصل بهار، تابستان و سایر فصول با خود کیسه‌های زباله را به همراه داشته باشند تا از ریختن زباله به سطح طبیعت جلوگیری شود.

وی ضرورت حفاظت و صیانت از زمین به عنوان مادر بشریت در پاکی و زیبایی‌های ارزشمند گفت: ضروری است تا با دقت بیشتر اجازه ندهیم که محیط پیرامونی و فضای کره زمین با آلودگی‌های مختلف مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و زیبایی‌های محیط پیرامونی نیز از بین برود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود: در گرامیداشت هفته زمین پاک، تلاشمان بر این است تا با برنامه‌های آموزشی و تبلیغی همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان را بیش از گذشته با اهمیت حفاظت و صیانت از زمین و کره خاکی آشنا کنیم تا از آلودگی بیشتر جلوگیری شود.

قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار پاکسازی ورودی شهرها در گرامیداشت این هفته، قرار است حاشیه تالاب‌های برگزیده استان نیز از زباله‌ها پاکسازی شده و زیبایی بیشتری به فضاهای گردشگری استان در آستانه فصل تابستان ببخشیم.

وی با قدردانی از تلاش پاکبانان در جمع‌آوری زباله در سطح شهر، روستاها و مناطق مختلف اضافه کرد: در این هفته تجلیلی را از این پاکبانان انجام می‌دهیم تا قدردان زحمات آنها در حفاظت و صیانت از زمین به عنوان عنصر اصلی حیات باشیم.

در این مراسم که علاوه بر اردبیل در سایر شهرهای استان در گرامیداشت دومین اردیبهشت برگزار شد، شرکت‌کنندگان با جمع‌آوری زباله‌های مختلف ورودی شهرها و حاشیه جاده‌ها سعی کردند به بهبود سیمای این مناطق کمک کنند.

منبع: ایسنا