کشورهای پیشرفته در حال کتابخوانی هستند، ما مشغول فضای مجازی!

استاندار همدان گفت: در دنیای امروز نظام سرمایه‌داری با پیاده نظام‌هایش به دنبال تغییر الگوی رفتاری افراد جامعه است و ما متاسفانه برخلاف ملت‌های پیشرفته دنیا به جای کتابخوانی بر فضای مجازی اتکا کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی فرزاد ۲۸ فروردین‌ماه در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان اظهار کرد: نشر کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ در جامعه یک روزه یا یک ساله انجام نمی‌شود، این نهال ارزشمند را نمی‌توان در نهاد افراد کاشت چراکه نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان و موقعیت کاشت این نهال دوران پیش دبستانی و مهد کودک است، افزود: در این دوران سرشت آنان آماده پذیرش بسیاری از مسائل است که معلمان و مربیان بهتر است آن‌ها را  با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر به جای فرهنگ کتابخوانی تمایل افراد به سوی فضای مجازی است و افراد ساعت‌های زیادی از وقت خود را مشغول آن هستند، اگر فضای مجازی با این گستره و حجم بالا در حال فعالیت است باید محتوایی ارزشمند برای آن در نظر گرفته شود.

استاندار همدان اظهار کرد: در دنیای امروز نظام سرمایه‌داری با پیاده نظام‌هایش به دنبال تغییر الگوی رفتاری تک تک افراد جامعه است و ما متاسفانه برخلاف ملت‌های پیشرفته دنیا به جای کتابخوانی بر فضای مجازی اتکا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام ارزشمندی است که علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، افراد را به سوی کتب مذهبی که روش زندگی و سنت ائمه اطهار علیهم‌السلام است سوق می‌دهد، میزان افراد شرکت‌کننده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی قابل توجه است و امیدواریم با ترویج فرهنگ کتابخوانی این تعداد در سال بعد افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آئین اظهار کرد: در سال گذشته ۳۶ هزار نفر در سه رده سنی بزرگسال، نوجوان و کودک و خردسال در استان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه از این تعداد  ۷۰۰ نفر در عرصه‌های ملی و استانی درخشیدند، ۱۷ نفر برنده خانوادگی و ۹ نفر در بخش فردی توانستند حائز رتبه شوند، افزود: از بین کل شرکت‌کنندگان ۲۰ هزار و ۳۶۹ نفر بزرگسال، ۴ هزار و ۵۳۰ نفر نوجوان و ۱۱ هزار و ۹۷۱ کودک و خردسال بودند.

وی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۰ اثر در بخش نقاشی، ۱۸ هزار و ۲۶۸ اثر در قسمت چهارگزینه ای، ۴ هزار و ۱۹۰ اثر در حوزه پویش‌ها، ۵۴ اثر در چاپ و انتشار منابع برتر و ۸۹ اثر در بخش پویش امام زمانی و همچنین یک هزار و ۱۸۳ اثر در بخش داستانک، ۵۹۳ اثر در بخش شعر سرایی، ۸۰۹ اثر در بخش قصه گویی، ۲۶۱ اثر در بخش مروجان رضوی و ۳۲۳ اثر نیز در بخش تولید آثار هنری با هم به رقابت پرداختند.

منبع: ایسنا