«برنده کیست در این مسابقه؟» در کتابفروشی‌ها

در آستانه تولد امام حسین (علیه السلام) داستانی از کودکی امام سوم شیعیان با عنوان «برنده کیست در این مسابقه؟» نوشته سیدمهدی شجاعی وارد بازار نشر کودک و نوجوان شد.

 این کتاب با تصویرگری فرهاد جمشیدی در ۳۲ صفحه رحلی بیاضی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است:  “«برنده کیست در این مسابقه؟» روایتی است داستانی درباره بخش و صحنه‌ای از حوادث پس از واقعه عاشورا در شهر شام و در مجلس یزید. روایتی داستانی از مواجهه سفیر کشور روم در شهر شام با یزید پس از مشاهده بی‌حرمتی وی نسبت به سر بریده حضرت سیدالشهدا (ع).

سیدمهدی شجاعی که پیش‌تر آثار بسیاری در قالب داستان برای نوجوانان و کودکان درباره اهل بیت (ع) و امامان شیعه تالیف کرده است، در این اثر روایتی کمتر شنیده‌شده از مواجهه پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) با حسنین در کودکی را روایت می‌کند تا با این روایت تصویری عظیم از عمق فاجعه رخ‌داده در عاشورا را به تصویر بکشد.

«برنده کیست در این مسابقه؟» برای مخاطب نوجوان نوشته شده و اقتضائات سنی آن‌ها را در انتقال ساده و صمیمی و بی‌حاشیه و به دور از اغراق به خوبی در خود رعایت کرده است. داستان بسیار ساده و با شروعی تکان‌دهنده آغاز می‌شود. در ادامه اما روایتی شیرین از ماجرای مواجهه حسنین با یکدیگر و با خانواده خویش دستمایه‌ای برای انتقال ضربه نهایی داستان توسط نویسنده می‌شود، ضربه‌ای که مظلومیت خاندان پیامبر در سال ۶۰ هجری و مصیبت واقعه عاشورا را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ اسفندماه فرصتی است که علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و سایر کتاب‌های مورد علاقه خود از انتشارات کتاب نیستان را از سایت این انتشارات با ۳۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان تهیه کنند.”

منبع: ایسنا

مرتبط:

معرفی کتاب مردی به نام اوه

معرفی کتاب آوازی برای یک نهنگ