ضرورت واکسیناسیون کامل خانواده ایثارگران

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:والدین معظم شهدا و جانبازان معزز به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر مانند جانبازان شیمیایی، جانبازان قطع نخاع، والدین سالمند شهدا و ایثارگران دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید با جدیت موارد بهداشتی را رعایت کنند و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

 جلال سیانی با اشاره به فراگیری موج ششم شیوع بیماری کرونا در بسیاری از استان‌های کشور، گفت: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اغلب بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به افرادی است که یا واکسن نزده‌اند و یا دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون، دیابت و نقص ایمنی هستند.

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در سویه اومیکرون به دلیل جهش‌های ویروس، میزان سرایت پذیری بیماری بسیار افزایش پیدا کرده است و یک فرد مبتلا به کرونا می‌تواند تعداد زیادی را به کرونا مبتلا کند. با توجه به اینکه قدرت سرایت ویروس جهش یافته اومیکرون، در کودکان نسبت به موج‌های قبلی بسیار بالا است خانواده‌های معزز ایثارگران نسبت به تزریق واکسن و ایمن نمودن خود و فرزندانشان علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه والدین معظم شهدا و جانبازان معزز به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر مانند جانبازان شیمیایی، جانبازان قطع نخاع، والدین سالمند شهدا و ایثارگران دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید با جدیت موارد بهداشتی را رعایت کنند و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشند، ادامه داد: در شرایط فعلی به این گروه از ایثارگران عزیز که با توجه به شرایط سنی و جسمی در معرض آسیب‌های بیشتری هستند توصیه می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ پرهیز کرده و برای دیدار با عزیزان خود از شبکه‌های اجتماعی و مجازی استفاده کنند.

جلال سیانی با اشاره به اطلاعیه‌های قبلی ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است از حضور در منازل ایثارگران به‌ویژه به‌صورت گروهی در مناطق قرمز خودداری شود و تنها مورد مجاز در این زمینه انجام پایش سلامت ایثارگران با توجه به آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و درمانی و صرفاً در خصوص نیازهای ضروری و اورژانسی است.

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: کارکنان گرامی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام کنند و جلسات و برنامه‌های اداری نیز در این مدت باید با توجه به دستورالعمل‌های اعلامی و در نظر گرفتن آنها اجرایی شود.

منبع: ایسنا

مرتیط:

لزوم واکسیناسیون به موقع کودکان علیه کرونا