لزوم واکسیناسیون به موقع کودکان علیه کرونا

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: با واکسیناسیون به موقع کودکان، ضمن تضمین سلامتی آنها از احتمال انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان نیز جلوگیری می کنیم.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شروع واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال علیه کرونا، اظهار کرد: در خیز ششم کرونا، واکسیناسیون همگانی برای حفظ سلامت تمام آحاد جامعه ضروری است.

وی افزود: با واکسینه شدن درصد قابل توجهی از بزرگسالان طی یک سال گذشته، کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد بزرگسال را شاهد هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع سویه جدید امیکرون و درگیری کودکان به علت حضور در مکان های پرتردد، تصریح کرد: با شروع واکسیناسیون کودکان پنج سال به بالا، مردم می بایست هر چه سریع تر نسبت به واکسن کودکان براساس موازین بهداشتی اقدام کنند.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تمام توان حامی و در کنار مردم است، یادآور شد: با واکسیناسیون به موقع کودکان در دستور کار خانواده ها قرار گیرد.

وی از گیلانیان خواست تا با واکسیناسیون به موقع کودکان، ضمن تضمین سلامتی آنها از احتمال انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان نیز جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کودکان ۵ سال به بالا چه واکسن هایی بزنند؟

رژیم غذایی قبل و بعد از واکسن کرونا

کودکان و واکسن نزده‌ها در معرض خطر موج بعدی کرونا