برنامه‌های کانون استان تهران در دهه فجر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران اعلام کرد برنامه‌هایی را به‌مناسبت دهه فجر اجرا خواهد کرد.

 به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران و رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های امسال و اهمیت برنامه‌ریزی همه‌جانبه‌ کانون استان تهران برای ایفای نقش در این مناسبت برنامه‌های کانون استان تهران را اعلام کرد.

رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان تهران، تمرکز نهادهای فرهنگی را بر پرورش گروه‌های سنی پایه بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در آینده‌ کشور، نقش نهادهای فرهنگی مانند کانون در رشد و پرورش فکری آنان بسیار حیاتی بوده و نیاز مبرم امروز ما پرورش نسلی آگاه و آشنا به ارزش‌های انسانی انقلاب است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در جریان جلسات کمیته‌ دهه‌ فجر، مقرر شده‌است که مراکز کانون پرورش فکری استان تهران، ضمن فضاسازی و نصب نمادهای مربوط به این رویداد، در مجموع با بیش از یک‌هزار فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی به‌مدت ۱۰ روز کنار اعضای کودک و نوجوان باشند. این فعالیت‌ها عمدتاً در قالب کلاس‌های برخط و در برخی مراکز به‌صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط مربیان فرهنگی، هنری و ادبی برگزار خواهد شد.

حسینی ضمن تقدیر از نهادهای فرهنگی همسو و عضو کمیته‌ کودک و نوجوان دهه فجر نظیر معاونت فرهنگی کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)، گروه کودک و نوجوان سیما، دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کودکان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مراکز شصت‌گانه‌ کانون استان تهران، با بهره‌گیری از مربیان مجرب در حوزه‌های مختلف، به برگزاری فعالیت‌هایی مانند معرفی وقایع، معرفی شخصیت، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و معرفی کتاب، شعرخوانی و داستان‌خوانی، نقاشی، کاردستی و اوریگامی، پخش فیلم کوتاه و انیمیشن و… با محوریت دهه‌ فجر، براساس روزشمار این ایام خواهند پرداخت.

به گفته او، در کنار این فعالیت‌های عمومی، واحد روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان تهران، با همکاری و همراهی معاونت فرهنگی این اداره‌کل، مبادرت به طراحی پوستر اختصاصی این استان برای دهه‌ فجر کرده که از آن در صفحات مجازی کانون و پنل‌های مراکز استفاده خواهد شد. تهیه و تدوین کلیپ‌های تولیدی در فضای استودیویی با محتوای قصه‌گویی، گفت‌وگو با نویسنده، داستان و شعر انقلاب، نقاشی‌خط، آموزش اوریگامی و نقاشی گروهی با محور و موضوع انقلاب نیز از جمله‌ اقدامات کانون استان تهران بوده که با آغاز دهه‌ فجر در رسانه‌های مجازی کانون استان منتشر شده و در اختیار مراکز و اعضا قرار می‌گیرد. همچنین دو گالری تصویری مجازی خوشنویسی و نقاشی، متشکل از آثار اعضا و مربیان کانون استان تهران، در این ایام منتشر می‌شود و مورد بازدید علاقه‌مندان به هنر انقلاب قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی شهرداری تهران اعلام شد