ترکیب رنگ زرد و نارنجی با طعم اُمیکرون در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان شیب مراجعه بیماران مبتلایان به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان را در روزهای اخیر افزایشی اعلام کرد.

دکتر رضا طهماسبی اظهار کرد: در حال حاضر برخی از شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی و برخی در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.
وی افزود: شیب مراجعه به بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته واین موضوع را شهروندان باید مورد توجه قرار داده و از برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.
وی ادامه داد: درحال حاضر سویه غالب ویروس از نوع اُمیکرون بوده و اکثر افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند به  اُمیکرون مبتلا هستند.

دکتر طهماسبی اذعان کرد: البته نوع سویه مهم نیست و مهم درمان به موقع و حفظ سلامت شهروندان است و ما در این راستا از تمام توان خود برای سلامت مراجعین استفاده می‌کنیم .
دکتر طهماسبی با بیان اینکه این سویه بیشتر کودکان را مورد هدف قرار می‌دهد، تصریح کرد: خانواده‌ها باید ضمن حفظ آرامش، بیمار مبتلا را تحت نظر پزشک درمان کنند و طبق تاکیدات پزشک معالج، در صورتیکه تب کودک ادامه دار بود یا سرفه‌های ممتد داشته باشد و تنفس به سختی باشد؛ باید به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی بهترین راه در امان ماندن از ابتلا به این ویروس را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تا حد امکان ماندن درمنزل وعدم حضور دراجتماعات دانست .
دکتر طهماسبی گفت: واکسیناسیون، استفاده ازماسک، عدم حضور در اجتماعات غیر ضروری و سایر مصادیق بهترین راه مهار کروناست.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آماده‌باش بخش اطفال بیمارستان‌ها برای رویارویی با اُمیکرون

آغاز مرحله انتخاب آثار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان