آماده‌باش بخش اطفال بیمارستان‌ها برای رویارویی با اُمیکرون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ابتلای کودکان بیشتری به سویه اُمیکرون خواستار آمادگی بخش اطفال بیمارستان‌ها برای رویارویی احتمالی با سویه امیکرون شد.

دکتر کامران قدس ضمن تاکید بر ضرورت آماده‌باش بیمارستان‌های این دانشگاه برای مدیریت موج ششم کرونا اظهار کرد: اُمیکرون جدا از افزایش مبتلایان کودک، برای گروه‌های آسیب‌پذیر و افراد واکسینه نشده، بسیار خطرناک‌تر است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت بر لزوم حفظ سلامت سرمایه های انسانی به عنوان یکی از اولویت‌های دانشگاه تاکید و اظهار کرد: نباید بگذاریم ساده انگاری‌ها به افزایش بیشتر مبتلایان بیانجامد. ضمن اینکه لازم است مسائل حفاظت فردی به طور جدی رعایت شود و از طرفی حفظ انگیزه‌های کارکنان نیز موضوع بسیار مهمی است که باید از ابزارهای مختلف مادی و معنوی در این باره استفاده کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه در سویه امیکرون بیشتر مراجعات به صورت سرپایی هستند، گفت: با توجه به روند ابتلا بیماران به سویه اومیکرون در کشور و به تبع آن شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، لازم است ظرفیت و امکان پذیرش بیماران در سرویس‌های سرپایی از جمله درمانگاه ها، کلینیک‌ها و اورژانس که احتمالا با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهند شد، توسعه یابند.

وی ادامه داد: احتمال دارد با افزایش تعداد مبتلایان، تعداد موارد مبتلایان بستری نیز افزایش یابد، لذا باید مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه در مقابله با گسترش این سویه بیشتز از همیشه آمادگی کامل داشته باشند.

دکتر قدس گفت: اُمیکرون برای گروه‌های آسیب‌پذیر و افرادی که واکسینه نشدند، بسیار خطرناک است و باید اطلاع رسانی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شدت رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه گسترش امیکرون احتمالا منجر به ابتلا کودکان خواهد شد ادامه داد: در صورت تداوم این روند، بخش‌های اطفال در مراکز درمانی نیز باید آمادگی کامل جهت پذیرش کودکان مبتلا را داشته باشند.

وی بر توجه کافی به ذخایر دارو و تجهیزات، سرویس دستگاه های اکسیژن ساز و سایر تجهیزات، تاکید و بیان کرد: با توجه به سیر صعودی تعداد موارد مبتلا به سویه اومیکرون در کشور و استان، لازم است بیمارستان‌ها نظارت دقیق تری نسبت به پذیرش بیماران سرپایی و مدیریت تخت‌های بستری انجام دهند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

اُمیکرون در مازندران کودکان را هدف گرفت