چهلمین جشنواره فیلم فجر در سه سینمای اهواز برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: چهلمین جشنواره فیلم فجر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سه سینمای اهواز اکران می‌شود.

ناصر چنانی امروز ۱۲ بهمن ماه در نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز اظهار کرد: برای اکران فیلم‌های جشنواره با سه سینمای هلال، ساحل و اکسین هماهنگی شده و در این جشنواره ۱۶۸۰سانس آماده پخش شده است.

وی با بیان اینکه در اکران این فیلم‌ها روزانه شش سانس و در مجموع ۱۰۸۰ صندلی هر روز برای هر سانس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: قیمت بلیت طبق نظر جشنواره و سایت‌های ایران تیک، سینما تیکت، گیشه و سمفا است.

چنانی بیان کرد: ۱۶ فیلم شاخص جشنواره از جمله خائن‌کشی، ملاقات خصوصی، مردبازنده، بدون قرار قبلی، شادروان، شهرک، دسته دختران، لایه‌های دروغ، ماهان، هناس، بیرو، موقعیت مهدی، نمور، علفزار و ضد در سینماهای اهواز نمایش داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان خوزستان در برگزاری جشنواره نسبت به استان‌های دیگر پیشقدم است گفت: برای اولین بار در کنار سینماها اکران برخی از فیلم‌های جشنواره در مناطق محروم و با سامانه سیار انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این دوره از جشنواره برنامه‌های جنبی مانند جلسات نقد و بررسی، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان و کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: سه رویداد هنری قبل از جشنواره فجر شامل هشتمین جشنواره فیلم و عکس در قالب یک جشنواره و با حضور ۱۵۰ اثر از فیلم‌سازان استان خوزستان، چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی و ملی کودک و نوجوان رویداد عشق تا نستعلیق و شبانه‌های موسیقی و نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای به اجرا درآمدند.

چنانی همچنین به راه‌یابی سه گروه نمایشی تئاتر استان خوزستان به جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: از گروه‌های نمایشی استان خوزستان «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ»، «عندما تنتهی تسقط» و «مصریه» به جشنواره تئاترفجر راه پیدا کردند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی شهرداری تهران اعلام شد