آغاز مرحله انتخاب آثار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد نمایشی خبر داد و گفت: مرحله انتخاب آثار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان آغاز شد.

امیر مشهدی عباس با اعلام این خبر گفت: استقبال هنرمندان از بخش‌های مختلف جشنواره بیست و هفتم قابل توجه بوده و همین موضوع فرصت برگزاری جشنواره‌ای کیفی‌تر را در این دوره برای ما فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخش تئاتر خردسالان جشنواره همدان گفت: ۲۵ اثر از سراسر کشور برای حضور در این بخش به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ارسال شده است که این بخش با رویکرد تاثیر نمایش در آموزش و برای گروه سنی زیر ۶ سال برگزار می‌شود.

مشهدی عباس درباره بخش تئاتر کودک این دوره از جشنواره اظهار کرد: ۷۳ هنرمند، با آثار مختلفی از سراسر ایران، برای حضور در این بخش مشارکت کردند و آثار این بخش شامل نمایش‌های ایرانی ویژه کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن اشاره به آثار بخش تئاتر نوجوانان، افزود: در این بخش ۶۶ اثر به دبیرخانه رسید که نمایش‌های ایرانی این بخش نیز برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است، ضمن آنکه برخلاف دوره‌های گذشته و به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرط اجرای عمومی آثار بخش کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره حذف شده است.

مشهدی عباس افزود: در بخش تئاتر خیابانی نیز، بالغ بر ۴۹ اثر از استان‌های مختلف برای شرکت در این رویداد، به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رسیده است، در این بخش، ایجاد فضا برای ارائه آثار خلاقانه، با در نظر گرفتن اولویت‌های موضوعی جشنواره و مباحث مرتبط با کودکان و نوجوانان، از جمله ویژگی‌های مورد توجه است.

وی با اشاره به بخش‌های جدید این دوره از جشنواره تئاتر همدان، افزود: گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان کشور در شاخه‌های مختلفی به تولید اثر می‌پردازند؛ اما تمام این شاخه‌های مختلف پیش از این در جشنواره دیده نمی‌شدند؛ بر همین اساس در دوره بیست و هفتم بخش مجزایی برای تولیدات نمایشی آئینی و سنتی در نظر گرفتیم که ۳۶ اثر نیز از استان‌های مختلف برای حضور در این بخش به جشنواره ارسال شده است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: تولیدات نمایشی کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص نیز از بخش‌های جدید جشنواره بیست و هفتم است که با عنوان «تئاتر فراگیر»، مورد استقبال گروه‌های نمایشی قرار گرفت و ۱۰ اثر نیز برای حضور در این بخش به جشنواره رسیده است.

مشهدی عباس در پایان با اشاره به بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، گفت: این بخش از جشنواره هم با استقبال هنرمندان سراسر کشور روبرو شده و ۳۶ اثر برای رقابت در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ضمن اینکه در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز ۱۰۵ اثر به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رسیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، این دوره از جشنواره با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب شد