پایان دوره آموزش زبان فارسی ویژه کودکان در ژاپن

دومین دوره ویژه آموزش زبان فارسی به کودکان ایرانی-ژاپنی و افغانستانی در ژاپن پایان یافت.

بر اساس خبر رسیده از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در ادامه برگزاری دوره‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی از سوی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن و با استقبال و رشد ۸۴ درصدی حضور کودکان و نوجوانان فارسی‌آموز، دومین دوره ویژه این گروه سنی در فضای مجازی در ژاپن پایان یافت.

حسین دیوسالار رایزن فرهنگی ایران در این‌باره گفت: با توجه به علاقه‌مندی برخی از والدین مبنی بر اجرای دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به‌صورت مستقل از بزرگسالان و در دوره‌های فشرده، رایزنی فرهنگی، دومین دوره را که با رشد حضور این گروه سنی همراه بوده‌است، به‌صورت جداگانه برگزار کرد و خوشبختانه با شرکت ۱۱ تن از کودکان ایرانی-ژاپنی و افغانستانی، این دوره نیز با موفقیت به پایان رسید.

بنا بر اعلام، رایزنی فرهنگی همچنین هم‌زمان با این دوره‌ها، کلاس‌های آموزشی سطح بزرگسالان را نیز با حدود ۱۰۹ نفر از علاقه‌مندان برگزار کرد و مجموعاً در این نوبت آموزشی، به ۱۲۰ نفر از آن‌ها، آموزش‌های لازم به‌همراه منابع و کتاب‌های ارائه‌شده از سوی بنیاد سعدی تقدیم شد.

پیش‌تر آموزش زبان فارسی به کودکان و نوجوانان هم‌زمان با دوره بزرگسالان ارائه می‌شد اما با توجه به نیاز موجود، به‌صورت جداگانه و در زمان‌بندی‌های مستقل اجرا و برنامه‌ریزی شده‌است.

رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن به‌زودی ثبت‌نام نوزدهمین دوره بزرگسالان و سومین دوره کودکان و نوجوانان را آغاز خواهد کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آغاز ثبت‌نام آموزش زبان فارسی در ژاپن