خطای خطرناک الکسا آمازون اصلاح شد

شرکت آمازون اعلام کرد خطایی که باعث شده بود الکسا به یک دختر ۱۰ ساله پیشنهاد کند یک سکه را به دو شاخه بیرون از پریز برق بچسباند را اصلاح کرده است.

پیشنهاد دستیار صوتی آمازون به این کودک، یک چالش تیک تاکی خطرناک است که انجام آن تاکنون باعث برق گرفتگی و آتش سوزی شده است.

در پستی که روز یکشنبه وایرال شد، کریستین لیودال، کاربر توییتر اعلام کرد الکسای دستگاه Echo وقتی دختر ۱۰ ساله‌اش از این اسپیکر هوشمند خواسته است یک چالش پیشنهاد کند، گفته است کار خطرناکی انجام دهد.

پیام این کاربر شامل اسکرین شات از پاسخ الکسا به درخواست “به من یک چالش بگو تا انجام دهم” بود.

الکسا جواب داده بود این چالشی است که در وب پیدا کردم. این چالش ساده است: شارژر تلفن را به صورت نیمه به پریز برق بزن و سپس یک سکه را به بخشی که بیرون پریز است بچسبان.

آمازون اعلام کرد این خطا را اصلاح کرده است. یک سخنگوی آمازون به بیزنس اینسایدر گفت:‌ اعتماد مشتری در مرکز هر کاری است که انجام می دهیم و الکسا طراحی شده تا اطلاعات دقیق، مرتبط و مفید را به مشتریان ارائه کند. بمحض این که ما از این خطا مطلع شدیم، به سرعت آن را رفع کردیم و اقداماتی انجام دادیم تا کمک کند از تکرار اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، چالش معروف به پنی سال گذشته در تیک تاک به راه افتاد. کارشناسان هشدار دادند افراد در این چالش که خطر برق گرفتگی، آتش سوزی و آسیبهای دیگر دارد، شرکت نکنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مدارس آینده چه مهارت‌هایی را باید آموزش دهند؟

درمان فوبیا با کمک واقعیت مجازی