زنگ پژوهش در مدارس کرمانشاه نواخته شد

کرمانشاه زنگ پژوهش، همزمان با سراسر کشور، امروز(۲۰ آذر) در مدارس استان کرمانشاه نواخته شد.

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در آیین نمادین نواختن زنگ پژوهش در مدرسه جلال آل احمد کرمانشاه، با گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار کرد: با نگاهی به کشورهای توسعه یافته می بینیم که همه آنها روی بخش آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده اند.

وی ادامه داد: کشورهای موفقی مثل ژاپن برای کسب جایگاه فعلی توجه فرزندان خود را از همان ابتدا به علم و آگاهی معطوف کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه  با بیان اینکه برای کسب موفقیت باید آموزش وپرورش دانش آموزان را به سمت پژوهش سوق دهد، گفت: از معلمین انتظار می رود برای پژوهش محور بار آوردن دانش آموزان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه باید خیال پردازی های کودکان را یک حسن بدانیم، ادامه داد: هرچه بشر بدست آورده روزی رویا و خیال بوده، لذا باید به کودکان و نوجوانان اجازه رشد و شکوفایی و پرورش خیال پردازی هایشان را بدهیم تا به یک جامعه آگاه برسیم.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: امیدوارم در آموزش و پرورش با افزایش اعتبارات به نقطه ای برسیم که در  حوزه پژوهش و همه حوزه ها پیشرفت رو به جلو را شاهد باشیم.

یزدان پناه ادامه داد: اگر آموزش و پرورش در یک کشور توسعه پیدا کند، همه آن کشور در مسیر توسعه قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کار پژوهشی در بهتر زندگی کردن انسان ها، تصریح کرد: اولین بار خود خداوند در قرآن کریم به انسان ها برای انجام کار پژوهشی دستور داده است.

وی در ادامه از سانحه مینی بوس مدرسه در روزهای اخیر به عنوان یک اتفاق تلخ برای استان یاد کرد و افزود: در این سانحه که به دلیل مه شدید رخ داد، دو تن از دانش آموزان جان خود را از دست دادند.
وی ضمن تسلیت به خانواده های داغدار، گفت: تا دیشب بجز چهار نفری که بستری بودند و امیدواریم به زودی ترخیص شوند، مابقی دانش آموزان مرخص شده بودند.

وی ادامه داد: قرار است در اولین فرصت وزیر آموزش و پرورش به دیدار دانش آموزان مصدوم و خانواده های داغدار بیاید.

منبع: ایسنا

مرتبط:

واکسیناسیون ۳۵۰۰ دانش‌آموز کرمانشاهی