از ۷ نشانه نیاز به سبزی تا تسکین گلودرد با راهکارهای طبیعی

یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: هر بیماری و علامتی در طب سنتی و ایرانی راهکاری دارد که با مشورت با پزشک و متخصص می‌توان به آن راهکار اثربخش رسید.

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگویی با تاکید بر تسکین گلودرد در کودکان با راهکارهای طبیعی، اظهار کرد: چای و عسل یکی از راهکارهاست؛ چای ولرم تازه دم به اضافه دو قاشق عسل( برای کودکان بالای یک سال) به اضافه چند قطره لیمو ترش بسیار موثر است.

وی ادامه داد: غذاهایی که راحت قورت داده می‌شوند مانند فرنی، حریره، آب مرغ، آب گوشت یا آب سبزیجات و همچنین نوشیدن آب و مایعات کافی شامل چای، انواع سوپ و آش نیز مفید است؛ اگر نوزاد شیرخوار است افزایش دفعات شیردهی می‌تواند موثر باشد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه غرغره با آب نمک در کودکان بزرگ‌تر شامل یک قاشق چای خوری، نمک به اضافه یک لیوان آب جوشیده ولرم(روزی دو الی سه بار) نیز نقش مهمی دارد، تصریح کرد: ایجاد بخار با استفاده از دستگاه بخور یا یک قابلمه آب گرم که بخار می‌کند یا دوش گرم نیز اثرات مهمی بر روی سلامتی دارد.

نواب‌زاده ادامه داد: مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب بدون نیاز به نسخه، آبنبات و پاستیل‌های مخصوص گلودرد و آسپرین(به دلیل افزایش خطر ابتلا به سندرم )، از موارد ممنوعه مصرف برای کودکان است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید فورا به پزشک مراجعه کرد، افزود: اگر گلودرد با درمان‌های خانگی بدتر شد یا بعد چند روز همچنان باقی ماند و اگر با تب، تظاهرات پوستی، اسهال، استفراغ یا تورم غدد لنفاوی همراه بود، باید به پزشک مراجعه کرد.

این متخصص طب ایرانی از هفت نشانه‌ای که به شما می‌گویند باید بیشتر سبزی بخورید، افزود: زمانی که کنترل کردن عوامل استرس زای روزانه برای شما سخت تر می‌شود، بشقاب غذای شما اصلا تنوع رنگی ندارد، حافظه شما ضعیف می‌شود، مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی می‌شوید، بدنتان به راحتی کبود می‌شود، همیشه احساس خستگی می‌کنید و سرماخوردگی شما برطرف نمی‌شود، نشانه‌های این سات که بدن نیاز به سبزی دارد.

منبع: ایسنا