کتاب باعث توسعه شهرها و امنیت عمومی می‌شود

 فرماندار کاشان گفت: مطالعه کتاب می‌تواند به انسان امنیت و آرامش بدهد، بهترین سرگرمی برای انسان باشد و در عین حال باعث افزایش سطح آگاهی، دانش،  بینش و خردورزی انسان و توسعه شهرها و امنیت عمومی شود.

علی اکبر مرتضایی، امروز(پنجشنبه_ ۲۷ آبان) در ویژه برنامه جشن اظهار کرد: کتاب دیجیتال، هنوز نتوانسته جای حس خوب مطالعه کتاب فیزیکی را بگیرد و احساس آرامش را همانند کتاب در انسان پدید آورد.

وی تصریح کرد: انسان با توجه به عمر کوتاه و مشغله‌های بی پایانش هیچگاه نباید از کتاب غافل شود بلکه باید همیشه از مولفان، ناشران و دست اندرکاران حوزه کتاب بخواهد بهترین کتاب ها را در زمینه های مختلف به ویژه در راستای علاقه و استعدادش معرفی کنند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان تصریح کرد: انسان گاهی به کتابی برخورد می کند که مسیر زندگی اش را تغییر می دهد،  بنابراین انسان هیچ گاه نباید از مطالعه غفلت کرده و یا به زمان های آینده موکول کند.

وی افزود: انسان در یک زمینه و رشته، باید معلومات کافی را داشته باشد و در زمینه های متنوع دیگر مطالعه عمومی نموده و علم بیاموزد تا در یک زمینه خاص صاحب نظر شود.

فرماندار کاشان گفت: متولیان امر باید کتاب هایی را معرفی کنند که برای کل افراد جامعه، در هر سطح و فهم مفید و جذاب است و در حوزه دین و ارزش های اعتقادی با زبان کودکان مجموعه متنوعی را تهیه و در اختیار این قشر قرار دهند.

مرتضایی تصریح کرد: خرید  های مورد نیاز متقاضی، ترجمه آثار خارجی، انتقال و اهدای کتاب از طرف مردم و دستگاه های دولتی به کتابخانه های عمومی، تشویق همگان به خصوص جوانان و نوجوانان به مطالعه و نقد کتاب، از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: یکی از اصلی ترین وظیفه کتابخانه ها، وجود فضاهایی است که خارج از قومیت، نژاد و مذهب، به همه آحاد مردم خدمت رسانی نموده و آگاهی های عمومی را افزایش بدهد.

امیر هلاکویی اظهار کرد: در کتابخانه های عمومی سراسر استان اصفهان سعی شده که ایجاد انگیزه، ایجاد دسترسی و ایجاد مهارت را به عنوان حوزه عملکردی  جهت برنامه ریزی در نظر بگیرند.

وی افزود: متاسفانه شهرستان کاشان با رشد جمعیت و گسترش وسعت شهر در برخی نقاط پرجمعیت شهری فاقد کتابخانه است که نیازمند هم افزایی مسوولان شهری و ورود نیکوکاران به این حوزه است.

همچنین رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشان گفت:  آمار بالای امانت کتاب تا قبل از شیوع کرونا ناشی از رایزنی، تلاش و تعامل گسترده کتابخانه ها با مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی است.

وی تاکید کرد: حضور نیکوکاران در حوزه کتابخوانی یکی از ضروری ترین نیازهای کاشان است و تکمیل کتابخانه لتحر با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی می تواند باعث ایجاد خیر و برکت در آن منطقه شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

حضور ایران در نمایشگاه کتاب سلیمانیه